Szombaton „hazai pályán” a monacói Charles Leclerc (Ferrari) szerezte meg a pole pozíciót, de a Q3 végén hibázott, a szalagkorlátba csapódott – ilyen körülmények közepette ünnepelhette pályafutása nyolcadik rajtelsőségét. A balesete után rögtön felvetődött, hogy az ütközés során megsérülhetett a sebességváltója, és a Ferrari jelezte, hogy ha ez a helyzet, akkor nem kockáztatnak, kicserélik az alkatrészt, ami azzal jár, hogy Leclerc öt hellyel hátrébb kerül a rajtrácson. Szombaton este, majd vasárnap délelőtt is úgy nézett ki, hogy a monacói pilóta megússza, az élről indulhat, de aztán bekövetkezett a legrosszabb forgatókönyv: fél órával a rajt előtt kiderült, hogy mégis gond van az autójával, viszont már nincs idő megoldani a problémát, így Leclerc nem tud elindulni a futamon. A pilótát még a törpeállam uralkodója, Albert herceg is vigasztalta. (Leclerc utóbb azt nyilatkozta, hogy végül is nem a váltó okozta a végzetét.)
Az első rajtkocka üresen maradt, így az időmérőn második Max Verstappen (Red Bull) indulhatott a mezőny élőről, mögötte Valtteri Bottas (Mercedes), Carlos Sainz (Ferrari), Lando Norris (McLaren), Pierre Gasly (Alpha Tauri), Lewis Hamilton (Mercedes) volt a sorrend a rajtrácson. A hétszeres világbajnok, a pontversenyben most is vezető Hamilton időmérős gyengélkedése váratlan volt, a mögötte második Verstappen pedig abban is bízhatott, hogy nemcsak ledolgozza a 14 pontos hátrányát, hanem az élre is állhat összetettben. A monacói utcai pályán nagyon nehéz előzni, így megvolt rá az esély, hogy Hamilton itt nem tud előrenyomulni.
A 78 körös verseny nyugodtan indult, az élbolyban mindenki megőrizte a rajtpozícióját. A hetedik helyen haladó Sebastian Vettel (Aston Martin) hamar lemaradt az előtte levő Hamiltontól, de feltartotta a mögötte autózó Sergio Pérezt (Red Bull), ami a Red Bull és a Mercedes párharcában stratégiai hátrányt jelentett az energiaitalos istállónak. Huszonkilenc körön keresztül szinte semmi nem történt, de aztán beindult az élet. A 30. körben Hamilton kiment kereket cserélni, lágy keverékről keményre váltott, majd a bokszba érkezett Bottas is, akivel egészen hihetetlen dolog történt: a jobb első kerekét nem tudták levenni. S miután a szerelők arra jutottak, hogy ezt majd később legfeljebb légkalapáccsal verik le vagy lerobbantják, a finn pilóta kiesett a versenyből. Nem sokkal később kiderült, hogy Hamiltont is hiba volt kihívni, mert rosszul jött ki a taktikázásból – mindenki számolgatott, hogy hova, ki mögé, ki elé lehet visszajönni a karavánban.