A monacói drámák után Verstappen vezet a Formula–1-es vb-n

A pole pozíciós Charles Leclerc hazai pályán nem tudott rajthoz állni, Valtteri Bottas autójáról pedig talán még most is próbálják leszedni a jobb első abroncsot – nagy drámákat hozott a Formula–1-es Monacói Nagydíj, amelyet Max Verstappen nyert meg. S a holland pilóta az összetettben is átvette a vezetést, mert az eddigi éllovas Lewis Hamilton csak a hetedik helyen végzett a hercegségben. S immár a konstruktőrök között is a Red Bull vezet, nem a Mercedes.

Magyar Nemzet
2021. 05. 23. 17:06
VERSTAPPEN, Max
Monte-Carlo, 2021. május 23. A gyõztes Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzõje (k) ünnepel a csapattársaival a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Monacói Nagydíja után a monte-carlói utcai pályán 2021. május 23-án. MTI/EPA/Sebastien Nogier Fotó: Sebastien Nogier Forrás: MTI/EPA/Sebastien Nogier
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szombaton „hazai pályán” a monacói Charles Leclerc (Ferrari) szerezte meg a pole pozíciót, de a Q3 végén hibázott, a szalagkorlátba csapódott – ilyen körülmények közepette ünnepelhette pályafutása nyolcadik rajtelsőségét. A balesete után rögtön felvetődött, hogy az ütközés során megsérülhetett a sebességváltója, és a Ferrari jelezte, hogy ha ez a helyzet, akkor nem kockáztatnak, kicserélik az alkatrészt, ami azzal jár, hogy Leclerc öt hellyel hátrébb kerül a rajtrácson. Szombaton este, majd vasárnap délelőtt is úgy nézett ki, hogy a monacói pilóta megússza, az élről indulhat, de aztán bekövetkezett a legrosszabb forgatókönyv: fél órával a rajt előtt kiderült, hogy mégis gond van az autójával, viszont már nincs idő megoldani a problémát, így Leclerc nem tud elindulni a futamon. A pilótát még a törpeállam uralkodója, Albert herceg is vigasztalta. (Leclerc utóbb azt nyilatkozta, hogy végül is nem a váltó okozta a végzetét.)

Az első rajtkocka üresen maradt, így az időmérőn második Max Verstappen (Red Bull) indulhatott a mezőny élőről, mögötte Valtteri Bottas (Mercedes), Carlos Sainz (Ferrari), Lando Norris (McLaren), Pierre Gasly (Alpha Tauri), Lewis Hamilton (Mercedes) volt a sorrend a rajtrácson. A hétszeres világbajnok, a pontversenyben most is vezető Hamilton időmérős gyengélkedése váratlan volt, a mögötte második Verstappen pedig abban is bízhatott, hogy nemcsak ledolgozza a 14 pontos hátrányát, hanem az élre is állhat összetettben. A monacói utcai pályán nagyon nehéz előzni, így megvolt rá az esély, hogy Hamilton itt nem tud előrenyomulni.

A 78 körös verseny nyugodtan indult, az élbolyban mindenki megőrizte a rajtpozícióját. A hetedik helyen haladó Sebastian Vettel (Aston Martin) hamar lemaradt az előtte levő Hamiltontól, de feltartotta a mögötte autózó Sergio Pérezt (Red Bull), ami a Red Bull és a Mercedes párharcában stratégiai hátrányt jelentett az energiaitalos istállónak. Huszonkilenc körön keresztül szinte semmi nem történt, de aztán beindult az élet. A 30. körben Hamilton kiment kereket cserélni, lágy keverékről keményre váltott, majd a bokszba érkezett Bottas is, akivel egészen hihetetlen dolog történt: a jobb első kerekét nem tudták levenni. S miután a szerelők arra jutottak, hogy ezt majd később legfeljebb légkalapáccsal verik le vagy lerobbantják, a finn pilóta kiesett a versenyből. Nem sokkal később kiderült, hogy Hamiltont is hiba volt kihívni, mert rosszul jött ki a taktikázásból – mindenki számolgatott, hogy hova, ki mögé, ki elé lehet visszajönni a karavánban.

A Red Bullnál jó ütemben hívták ki a pilótáikat, és az Aston Martinnál is jól okoskodtak. A 40. körben Verstappen, Sainz, Norris, Pérez, Vettel, Gasly, Hamilton volt az első hét sorrendje. A 67. körben Pérez utolérte Norrist, hogy a pályán is legyen izgalom. Hamilton a 68. körben lágy gumikra váltott, azt feladta, hogy előrébb jusson, már csak a leggyorsabb körért járó egy pontot szerette volna megszerezni. Ez össze is jött neki, de Verstappen a futamgyőzelmével – a Monacói Nagydíjat Serena Williams intette le – átvette a vezetést a világbajnokságon, négy pont az előnye Hamilton előtt. Sainz lett a második, Norris pedig megtartotta a harmadik helyét, de a Red Bullnak Pérez negyedik helye is jól jött, mert duplán előztek, a konstruktőrök között is a Mercedes elé kerültek. Monacóban az 5-10. helyeken Vettel, Gasly, Hamilton, Stroll (Aston Martin), Ocon (Alpine) és Giovinazzi (Alfa Romeo) szerzett pontot.

A vb-pontversenyek állása öt futam után (még 18 van hátra), pilóták: 1. Verstappen 105 pont, 2. Hamilton 101, 3. Norris 56, 4. Bottas 47, 5. Pérez 44, 6. Leclerc 40, 7. Sainz 38, 8. Ricciardo (McLaren) 24, 9. Gasly 16, 10. Ocon 12.

Csapatok: 1. Red Bull 149 pont, 2. Mercedes 148, 3. McLaren 80, 4. Ferrari 78, 5. Aston Martin 19, 6. Alpha Tauri 18, 7. Alpine 17, 8. Alfa Romeo 1.

Később még nagyobb volt az öröm a Red Bullnál:

Fotó: MTI/EPA/Sebastien Nogier

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.