A Magyar Nagydíjon szombaton a hétszeres világbajnok, vb-címvédő Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót, s a Mercedes kibérelte a rajtrács első sorát, hiszen a brit pilóta mögött Valtteri Bottas lett a második az időmérőn. A pontversenyben Hamilton előtt nyolc ponttal vezető Max Verstappennek be kellett érnie a harmadik hellyel, a Red Bull másik pilótája, Sergio Pérez lett a negyedik, utána pedig Pierre Gasly (Alpha Tauri), Lando Norris (McLaren), Charles Leclerc (Ferrari), Esteban Ocon (Alpine), Fernando Alonso (Alpine) és Sebastian Vettel (Aston Martin) következett az első tízben. Az időmérő után úgy nézett ki, hogy vasárnap a Mercedesek közepesen kemény abroncsokon rajtolnak (Hamilton és Bottas szombaton ezeken jutott tovább a Q2-ből), a többiek lágy keverékeken, de az időjárás közbeszólt, nem sokkal a rajt előtt eleredt az eső, így a mezőny átmeneti esőgumikon vágott neki a 70 körös futamnak. Leszámítva Antonio Giovinazzit, az Alfa Romeo kockáztatott vele, a közepes keverékeken hagyta.
Nagy esély volt rá, hogy a rajt balesetet hoz, és így is lett. Bottas kissé lemaradt, majd az 1-es kanyarban elszámította a féktávot, már mindenki fékezett, amikor ő itt még a gázt nyomta, meglöke Norrist, aki kiütötte a pályáról Verstappent. Bottas rajtavesztett, kiesett a versenyből, miként Pérez, Leclerc és a szintén hibázó Lance Stroll (Aston Martin), s félbeszakították a versenyt. Pérezt maga Bottas lökte ki, aki így mindkét Red Bullt elintézte. Verstappen a bukótérből a sérült autójával visszaevickélt a pályára és a Red Bull bokszába, a 13. helyre került, de versenyben maradt. Norris autóját nem tudták megjavítani, közben pedig elállt az eső, még a nap is kisütött.
Hamilton mindent megúszott, a második helyre Ocon, a harmadikra Vettel jött fel, a negyedik helyre pedig Carlos Sainz (Ferrari), aki a 15. helyről indult, az ötödikre Cunoda Juki (Alpha Tauri), ő a 16. helyről rajtolt. A spanyol és a japán szépen eljött a „romok” között.
A verseny újraindítása hihetetlen jelenetet és hatalmas fordulatot hozott. A felvezető kör végén mindenki a bokszba hajtott friss gumikért, leszámítva Hamiltont, aki egyedül állt fel a rajtrácsra (!), minden más versenyben maradt autó a bokszutcából indult. A kör végén a hétszeres világbajnok is kiment a bokszba, de csak az utolsó, 14. helyre tudott visszajönni, ez hatalmas baklövés volt a Mercedestől. Ekkor Ocon vezette a versenyt, mögötte Vettel, Nicholas Latifi (Williams), Cunoda, Sainz és Alonso következett. Közben Nyikita Mazepin (Haas) is kiesett. A 12. körben Verstappen a 11., Hamilton a 13. volt, utóbbi beszorult Gasly mögé, rádión jelentette, hogy képtelen közelebb kerülni hozzá. Így a 20. körben kemény abroncsokra váltott, és ez nagy húzás volt, mert Hamilton az ugyancsak kereket cserélő Daniel Ricciardót és Verstappent is megelőzte. A 32. körben már az ötödik helyen haladt; az első négy pozíciót Ocon, Vettel, Alonso és Sainz foglalta el. Vettel a 37. körben letudta a kerékcseréjét, utána Ocon is, ám a négyszeres világbajnok német nem tudta megelőzni a franciát.