Ausztráliában nagyon népszerű a Formula–1, de 2020-ban és 2021-ben sem tudták megrendezni az ottani nagydíjat. Tavalyelőtt mindenki a helyszínen volt, az utolsó pillanatban mondták le az idénynyitót a koronavírus-járvány miatt, tavaly pedig márciusról novemberre halasztották, ám abból sem lett semmi, mert a szervezők és a Formula–1 vezetősége nem tudott megegyezni az országban érvényben lévő szigorú beutazási korlátozások és karanténszabályok enyhítéséről. Idén elhárultak a gondok, és a hét végén Melbourne-ben összesen 420 ezer helyszíni nézőt regisztráltak, ami meghaladja a tavaly rekordot, ezt az Egyesült Államok Nagydíján, Austinban jegyezték fel 400 ezer fős publikummal. Az F1-ben minden idők legnagyobb nézőszáma is Ausztráliában jött össze, 1995-ben, amikor még Adelaide-ben rendezték a nagydíjat – 1996 óta már Melbourne a házigazda –, akkor 520 ezer rajongó látogatott ki az eseményre.
Vasárnap az 58 körös futam rajtrácsán az élboly így nézett ki: Charles Leclerc (Ferrari), Max Verstappen (Red Bull), Sergio Pérez (Red Bull), Lando Norris (McLaren), Lewis Hamilton (Mercedes), George Russell (Mercedes). A másik Ferrarival Carlos Sainz csak a kilencedik helyről indulhatott, mert szombaton az időmérő végén nem indult el az autója, csak jelentős késéssel tudott a pályára hajtani, és már nem volt ideje felmelegítenie az abroncsait. A futamon a vb-pontversenyben vezető Leclerc jól kapta el a rajtot, miként Hamilton is, aki feljött a harmadik helyre. Sainz most még pechesebb volt, mint előző nap, már a rajtnál is pozíciót veszített, a második körben pedig kicsúszott a kavicságyba, és ott is ragadt, vége lett a versenyének. Amíg eltávolították az autóját, bejött a biztonsági autó. A 10. körben Pérez megelőzte Hamiltont, visszavette a harmadik helyét.
A 24. körben Sebastian Vettel (Aston Martin) a falnak ütközött, újra beküldték a biztonsági autót. Ez és a kerékcserék némileg megkeverték a sorrendet, Péreznek újból meg kellett előznie Hamiltont, a 36. körben pedig Russellt is, hogy újra ő haladjon a harmadik helyen Leclerc és Verstappen mögött. A Ferrari monacói pilótája ekkor bő öt másodperccel vezetett a holland előtt. A 39. körben jött a dráma, Verstappen autója lerobbant, lángok csaptak ki belőle, a vb-címvédő idén már másodszor esett ki az autója meghibásodása miatt. Pérez aggódva kérdezte a rádión, hogy mi történt a csapattársával, de nem mondták meg neki.
A virtuális biztonsági fázis után Leclerc, Pérez, Russell, Hamilton, Norris, Daniel Ricciardo (McLaren) volt az első hat sorrendje. Az 51. körben Pérez hibázott, lesodródott a pályáról, így Leclerc előnye húsz másodperc fölé hízott, de a második helyen autózó mexikói pilótának három másodperc előnye volt Russell előtt.
Charles Leclerc könnyedén nyerte meg az Ausztrál Nagydíjat, a 24 éves monacóinak ez pályafutása negyedik, idei második futamgyőzelme.
A melbourne-i dobogóra még Pérez és Russell állhatott fel, pontot pedig még Hamilton, Norris, Ricciardo, Esteban Ocon (Alpine), Valtteri Bottas (Alfa Romeo), Pierre Gasly (Alpha Tauri) és Alexander Albon (Williams) szerzett. A thaiföldi Albon úgy végzett at egy pontot érő tizedik helyen, hogy az utolsó, huszadik helyről indult, és csak a futam legvégén ment ki kereket cserélni, amit legalább egyszer meg kell tenni a szabályok értelmében. A világbajnokságon Leclerc előnye az összetettben 34 pontra nőtt, a második helyre pedig Russell jött fel.
A vb-pontversenyek állása három futam után (még húsz van hátra):
Pilóták: 1. Leclerc 71 pont, 2. Russell 37, 3. Sainz 33, 4. Pérez 30, 5. Hamilton 28, 6. Verstappen 25, 7. Ocon 20, 8. Norris 16, 9. Kevin Magnussen (Haas) 12, 10. Bottas 12, 11. Ricciardo 8, 12. Gasly 6, 13. Cunoda Juki (Alpha Tauri) 4, 14. Fernando Alonso (Alpine) 2, 15. Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) 1, 16. Albon 1.
Csapatok: 1. Ferrari 104 pont, 2. Mercedes 65, 3. Red Bull 55, 4. McLaren 24, 5. Alpine 22, 6. Alfa Romeo 13, 7. Haas 12, 8. Alpha Tauri 10, 9. Williams 1.
A szezon két hét múlva Imolában, az Emilia Romagna Nagydíjjal folytatódik.
Borítókép: Charles Leclerc könnyedén nyerte meg az Ausztrál Nagydíjat (Forrás: Twitter/Scuderia Ferrari)