Michelisz úgy érzi, mintha idén teljesen kicserélték volna

Soha nem kezdte még olyan jól a bajnokságot Michelisz Norbert, mint idén: három forduló után vezeti a TCR World Tour mezőnyét, így érkezett a hazai versenyhétvégére, a Hungaroringre. Az időmérőn a nagy pluszsúly ellenére is ötödik lett, s a magyar közönség előtt megpróbál felállni a dobogóra, de éllovasként a sok pont az elsődleges célja.

2023. 06. 17. 13:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Három forduló telt el a TCR World Tourból, amely a tavaly megszűnt túraautó-világkupa örökébe lépett, és a 2019-ben bajnok Michelisz Norbert eddig a legszebb arcát mutatta. Máris van két időmérős győzelme, két futamgyőzelme és egy második helyezése. Ezzel a Hungaroring előtt 25 pontos előnnyel vezette a bajnokságot, és még soha nem kezdett ilyen jól idényt.

Michelisz az ötödik helyen végzett az időmérőn a Hungaroringen. Fotó: Hyundai Motorsport

Nagy várakozások előzték meg a hungaroringi hétvégét, ám a jó szereplést ebben a bajnokságban pluszsúllyal büntetik, Michelisz Hyundai versenyautója 40 kilóval lett nehezebb Mogyoródon. Ennek megfelelően várható volt, hogy az időmérőn nem lesz könnyű dolga, végül így is az ötödik helyre futott be. A különbségek azonban nem kicsik: a pole pozíciót megszerző Yann Ehrlacher, aki ráadásul a bajnokság második helyezettje jelenleg, 1,2 másodperccel volt gyorsabb Michelisznél.

– Ez volt a maximum, a mezőny eleje túlságosan messze volt a körülményeket figyelembe véve – értékelt Michelisz lapunknak a Hyundai garázsában az időmérő után. – Próbáltam a biztosra menni, nem lett volna esélyünk a pole-ra még egy tökéletes körrel sem.

A második fordulóban, Spa-Francorchampson Michelisz a fordított rajtrácsos futamra ment rá, úgy lett végül második az egyik versenyen, így felvetődik a kérdés, hogy nem lett volna-e most is kifizetődőbb a nyolcadik-tizedik hely valamelyikére taktikázni, hogy a vasárnapi futamon nagyobb legyen a dobogóesély.

– Nehéz tizedre pontosan belőni a köridőt, mert az idei évtől semmiféle segítségünk nincs a várható köridőkre vonatkozóan. Így nagyon kockázatos erre játszani, nehéz menedzselni – válaszolta Michelisz. – Most az a cél, hogy mindkét versenyen célba érjek, a hazai közönség miatt jó lenne dobogóra állni, de a fő cél az erős pontszerzés. Próbálom okosan kezelni a kockázatokat.

Michelisz 2.0, amit idén látunk

Sokat változott a magyar versenyző az idei évre, az egyik szponzorának adott interjúban arról beszélt, hogy gyakorlatilag Michelisz 2.0 jött létre 2023-ra, a korábbi elemző énjét a háttérbe szorította, kevesebbet analizál a versenyek előtt és után, és többet hallgat a megérzéseire:

– Azt vettem észre magamon, hogy túlságosan komolyan vettem a dolgokat, nemcsak a versenyzést, hanem úgy általában az életben mindent. Idén úgy álltam neki a szezonnak, hogy próbálom élvezni azt, amit csinálok, hiszen szerencsés helyzetben vagyok, hogy ilyen régóta itt lehetek, és azzal foglalkozhatok, amit szeretek. Sokkal többet figyelek a belső megérzéseimre, mint az előre legyártott tervekre, mert azokat könnyen átírhatja az élet. Pályafutásom első tíz-tizenöt évében sokat dolgoztam előre, úgy érzem, hogy már megvan a kellő tapasztalatom ahhoz, hogy az ösztöneimre figyeljek.

Eddig bejött a változás idén.

TCR World Tour, Hungaroring. Szombat: 17.05 – Első futam. Vasárnap: 12.05 – Második futam.

Borítókép: Michelisz Norbert próbál a dobogóra állni a Hungaroringen, de nem ez a legfontosabb (Fotó: Hyundai Motorsport)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.