Csomós Miklós szinte hibátlan napon van túl, a szombati hét gyorsasági szakasz közül ötöt megnyert, és megnyugtató előnnyel vezet az abszolút értékelésben.
– Fantasztikus volt ez a nap, sikerült végig uralni – mondta az esti szervizparkban Csomós, akinek Bán Viktor diktálja az itinert. – A szakaszok Eb-szintűek, ízig-vérig ralipályák, amelyek mentén rengeteg a néző, ami fokozza a hangulatot. Egyébként is jó a kedvünk, hiszen még sohasem volt olyan, hogy vezettünk az összetettben a zárónap előtt: huszonkét másodperc az előnyünk, úgy gondolom, ha nem történik nagyobb baj, akkor ezt be lehet osztani, úgyhogy szeretnénk vasárnap a saját tempónkban autózni és célba érni.
A második helyért hatalmas csata zajlott a tavalyi és az idei abszolút magyar bajnok Mads Ostberg és Vincze Ferenc között. A nap végén a norvég került lépéselőnybe, aki bár reggel alaposan megütötte az autója alját, ami miatt motorerőt is veszített az első körben, délutánra visszatalált a saját tempójához. Ostberg előtt az egyik szakaszon átszaladt egy kutya, ami miatt szinte állóra kellett fékeznie. Veszített néhány másodpercet, az állatvédők különdíját azonban kiérdemelné, ha létezne ilyen.
Vincze Ferenc az első körben tartotta a lépést a korábbi WRC2-es világbajnokkal, hol egyikük, hol másikuk birtokolta a második helyet, a délutáni körre azonban felmelegedett az idő, és ez nem kedvezett a magyar versenyzőnek.
A viadal egyik érdekessége, hogy élete első raliversenyét teljesíti a Zemplénben a túraautó-világbajnok Michelisz Norbert, akinek rengeteg újdonságot tartogatott ez a nap.
Sohasem ment még fák között, sem sötétben, és ahhoz sincs hozzászokva, hogy valaki a jobb egyből folyamatosan beszél hozzá. Ennek ellenére az első körben egyetlen apró hibát követett el
– Az egyik kanyarba kézifékkel fordultam, megpördültem és lefulladtam, de szerencsére nem veszítettünk sok időt miatta – mondta Michelisz. – Az még mindig egy kicsit idegen számomra, hogy valaki folyamatosan beszél hozzám. Az első teszten egyébként valósággal pánikba estem az élménytől, a lassú kanyarokban fel tudom dolgozni azt a rengeteg információt, amit kapok, a gyors részeken azonban sokszor csak bízom a szememben, az érzékeimben, és próbálok nem kockáztatni.
Michelisz a 11. helyen állt nap közben, ám az utolsó előtti szakaszon kapott egy defektet, amit a pályán megoldott a navigátorával, Tagai Róberttel, ám az időveszteség miatt visszacsúszott a 17. pozícióba.
A Rally Hungary vasárnap négy gyorsasági szakasszal ér véget.
Abszolút sorrend nyolc gyorsasági szakasz után: 1. Csomós Miklós, Bán Viktor (magyar, Skoda Fabia Evo) 1:05:55.6, 2. Ostberg, Barth (norvég, svéd, Citroen C3) 22.6 másodperc hátrány, 3. Vincze, Percze (magyar, Skoda Fabia Evo) 32.8 mp h.
Borítókép: Michelisz Norbertnek még szokatlan az új műfaj (Forrás: Facebook/Michelisz Norbert)