Már lassan két évtizede, hogy tavasszal Budapest mozogni vágyó lakói együtt indulnak útra, hogy gyorsabbak legyenek a főváros kedvenc járművénél. A Széchenyi-hegyre barátságosan siető piros vasút pedig minden évben vállalja a kihívást, és évről évre egyre többen csatlakoznak a rendezvényhez.
Új terepeken
A legutóbbi alkalmakkor már több száz fősre nőtt tömeg nemcsak futva, hanem kerékpárral, gyalogosan vagy éppen egy kényelmes túrával is megpróbálkozhat versenyezni az idén éppen 150. évét ünneplő szerelvénnyel. Ráadásul a kiránduló kategória 2024-ben eddig nem látott tereppel kedveskedik, a korábbi zugligeti indulás helyett most a Széchenyi-hegyi végállomástól startol el a Budai-hegységben kanyargó, hat kilométeres kör, hogy az eddigiek mellé új pecsételőpontokat találhassanak azok, akik ezt a kalandot választják.
A kor nem számít
Leírva nem hangzik szörnyűnek a négy kilométeres versenytáv sem, ám összesen 325 méter szintemelkedést is teljesíteni kell, s bizony emberpróbáló feladat, ha valaki le akarja győzni a fogaskerekűt, amely idestova másfél évszázada zakatol a szokott tempójában: nagyjából tizenöt perc alatt teszi meg az utat. A szervezők kiemelték, hogy az egyéni mellett két-, illetve négyfős váltókban is lehet nevezni az eseményre.
A befutó után a résztvevők többek között Szabados Ádám többszörös országos bajnok és világrekorder freestyle futballista bemutatóján tanulhatnak focis trükköket, de lézerfegyver, reflexjáték és különleges turmixbringa is várja az érkezőket, utóbbinál bárki percek alatt elkészítheti a saját frissítő banánitalát. További információk ide kattintva érhetők el.
Összefoglaló a tavalyi versenyről: