Jöhet az élet-halál harc a katari forróságban – Még nyílt a Ferrari–McLaren csata

Max Verstappen ugyan az elmúlt vasárnap megszerezte negyedik világbajnoki címét, de egyrészt még hátravan két futam az idei Formula–1-es idényből – e hét végén Katarban, majd a jövő hét végén Abu-Dzabiban –, másrészt a konstruktőrök versengése még nem dőlt el. Noha a Red Bull matematikailag még megvédheti a címét, de valószínűbb, hogy a verseny a McLaren és a Ferrari között dől el.

2024. 11. 29. 5:05
Norrisnak is jutott egy pezsgő a McLaren ünneplése során
Szívesen ünnepelné már a konstruktőri vb-címét a McLaren csapata Katarban Fotó: AFP/Andrej ISAKOVIC
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem sokat pihenhettek a csapatok a Las Vegas-i Nagydíjat követően, ugyanis e hétvégén már Katarban folytatódik a Formula–1-es világbajnokság. Dohában egyébként ez lesz a harmadik nagydíj – 2021-ben rendezték az elsőt, 2022-ben a foci-vb miatt elmaradt a katari verseny –, amelyen idén ismét egy sprintfutammal kiegészített hétvége vár a pilótákra.

A tavalyi, több pilótának hőgutát okozó futamot Verstappen nyerte a Mclarenek előtt. Forrás: X

Miután az egyéni világbajnoki cím sorsa eldőlt – Max Verstappen zsinórban negyedszer lett a végső győztes –, már csak az a kérdés, vajon melyik csapat mondhatja majd magát a 2024-es idény konstruktőri világbajnokának. Noha matematikailag a Red Bull még a csapatversenyben is megvédheti a címét, szinte mindenki úgy vélekedik, hogy a győzelemért az utolsó méterekig hatalmas harcot vív majd a pontversenyben vezető McLaren és üldözője, a Ferrari.

Egy biztos, a Las Vegas-i hideg után a Losail pályán senki sem fog fázni. Tavaly például több pilóta hőgutát kapott az októberben rendezett futam után, ájulással küzdöttek, és a hányás sem volt ritka. Az Amber szerint idén ezért rendezik később a Katari Nagydíjat, hiszen december elején arrafelé 24-25 fok körüli hőmérsékletre számíthatnak a csapatok.

Lando Norris és Oscar Piastri 1998 után lehet világbajnok a McLarennel. Fotó: Kisbenedek Attila

A McLaren tavaly remekelt Dohában, és rendesen megszorongatta a győztes Verstappent – Oscar Piastri lett a második, míg Lando Norris a harmadik –, és a szakértők szerint a melegebb időben remeklő autójukkal minimum hasonló teljesítményre lesznek képesek, mint tavaly. Ez pedig azt jelentené, hogy az utolsó, még 1998-ban szerzett konstruktőri vb-cím után ismét mennybe mehet a wokingi istálló. Az erős és gyors kanyarodási teljesítményű MCL38-asoknak fekszik a távol-keleti pálya.

Az utóbbi versenyeken egészen parádés teljesítményt nyújtó Ferrari a semmiből vált vb-esélyessé, és a patinás istálló 2004 után szeretné ismét Maranellóba vinni legalább a csapat-világbajnoki címet. Ugyanakkor pontosan tudják, hogy Doha nem éppen az olasz csapat versenygépeinek kedvez, Charles Leclerc és Carlos Sainz is arra számít, hogy a hétvégén talán csak a harmadik helyre lesznek elegendők. Így pedig nehezen tudnak vb-t nyerni. A két fél között 24 pont a különbség, és ezt követően már csak egyetlen hétvége van hátra – vagyis ha Katarban nem tud jelentősen közeledni a Ferrari a McLarenhez, akkor szinte lemondhat a vb-címről.

A Ferrari kizárólag arra koncentrál, hogy húsz év után ismét elnyerje a konstruktőrök vb-címét. Forrás: Scuderia F1 Ferrari

– A végsőkig zajlik majd a csata, jó hétvégét kell teljesítenünk. Pontokat kell hoznunk a McLarenen, de arra számítok, hogy nehéz dolgunk lesz – fogalmazott Leclerc, akinek véleményét a várható erősorrendről csapattársa, Carlos Sainz is osztotta. A spanyol pilóta szerint az olasz alakulat valószínűleg a harmadik helyre csúszik vissza a rangsorban ezen a hétvégén.

– Katarban a maximum egy ötödik-hatodik hely lehet, mert ezzel az autóval egy olyan pályán, mint Katar, arra számítok, hogy küzdeni fogunk, és arra számítok, hogy a McLaren és a Mercedes nagyon erős lesz, akárcsak az austini kvalifikáción nagyon jól teljesítő Red Bull. Azt hiszem, nagyon nagy kihívás lesz számunkra ez a hétvége – mondta Sainz.

 

Két Verstappennel már régen mindent vitt volna a Red Bull

A Red Bull jó eséllyel csak harmadik lesz a konstruktőri világbajnokságban a McLaren és a Ferrari mögött. Ugyanakkor a címvédő energiaitalosok helyzetét jól példázza a McLaren versenyzőjének, Lando Norrisnak a véleménye, miszerint ha két Verstappen ülne  a Red Bull autóiban, már régen behúzták volna a konstruktőri vb-címet is. Sergio Pérez gyengélkedése miatt viszont gyakorlatilag esélyük sincs előrébb lépni a harmadik helyről.

Az érdeklődésnek nyilván használna, ha a döntés az utolsó futamra maradna.

 

A teljes versenyhétvége programja (Katar Nagydíj)

Péntek

12:05–12:50 Formula-2, szabadedzés
14:30–15:30 Formula-1, szabadedzés (M4 Sport)
17:10–17:40 Formula-2, időmérő
18:30–19:15 Formula-1, sprintidőmérő (M4 Sport)

Szombat

13:15–13:45 F1 Academy, időmérő
15:00 Formula-1, sprintfutam (M4 Sport)
17:20 Formula-2, sprintfutam (20:30-tól M4 Sport)
19:00–20:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)
21:05 F1 Academy, első futam

Vasárnap

12:00 F1 Academy, második futam
13:20 Formula-2, főfutam (M4 Sport)
17:00 Formula-1, futam (M4 Sport)

 

A vb-pontversenyek állása

Pilóták: 1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 403 pont – már világbajnok, 2. Lando Norris (brit, McLaren) 340, 3. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 319, 4. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 268, 5. Carlos Sainz (spanyol, Ferrari) 259, 6. George Russell (brit, Mercedes) 217, 7. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 208, 8. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 152, 9. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 62, 10. Nico Hülkenberg (német, Haas) 35. 

Konstruktőrök: 1. McLaren 608 pont, 2. Ferrari 584, 3. Red Bull 555, 4. Mercedes 425, 5. Aston Martin 86, 6. Haas 50, 7. Alpine 49, 8. RB 46, 9. Williams 17, 10. Sauber Take 0.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.