Igazából már csak a konstruktőri vb-cím miatt érdekes a Forma–1 idei világbajnoki sorozata, hiszen egy hete, a jéghideg Las Vegasban az egyéni világbajnoki címét szerezte meg a holland Max Verstappen. A Red Bull pilótája annak ellenére megnyerte a Katari Nagydíjat Dohában, hogy az időmérő után megbüntették és hátrasorolták a rajtrácson. A 27 éves pilótának ez az idei kilencedik és pályafutása 63. futamgyőzelme. Verstappen mögött Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője ért célba másodikként, míg a dobogó alsó fokára Oscar Piastri, a McLaren ausztrál pilótája állhatott fel.
Közvetlenül a rajt után a pole pozícióból startoló brit George Russell (Mercedes) sokat veszített, az első kanyarkombinációban ugyanis Verstappen, valamint Lando Norris (McLaren) is meg tudta előzni. A száguldás azonban nem folytatódhatott teljes tempóval, mert a mezőny hátsó részében történt ütközés nyomán nagy mennyiségű törmelék került a pályára és az összetört versenyautók a bukóteret foglalták el, ezért a pályára hajtott a biztonsági autó. A Safety Car az ötödik körben engedte útjára a mezőnyt, a sorrend pedig az élen nem változott: Verstappent Norris üldözte, harmadikként Russell következett.
A 24. körben Russell hajtott a boxba kerékcserére az élmezőnyből elsőként, de a Mercedes szerelői hibáztak a jobb hátsó abroncsnál, így a brit versenyző sok időt veszített. Nem sokkal később az egyik Williamsről a célegyenesben lerepült a tükör, amelyre Valtteri Bottas (Sauber) ráhajtott, így törmelék szóródott szét, ezeken átszáguldva Lewis Hamilton (Mercedes) és Carlos Sainz Jr. (Ferrari) is defektet kapott. A versenyirányítás ezért újra a pályára küldte a biztonsági autót, így Verstappen és Norris az első két helyről azonnal a boxba hajtott kerékcserére.
A verseny a 40. körtől folytatódhatott korlátozás nélkül, ekkor a sorrend Verstappen, Norris, Leclerc volt a dobogót érő pozíciókban. Nem tartott azonban egészen egy körig a viadal, újra jött a Safety Car, mert Nico Hülkenberg (Haas) kicsúszott és a sóderágyban ragadt. A következő újraindításra a 44. kör elején került sor, Verstappen magabiztosan megőrizte a vezetést, mögötte Norris és Leclerc érkezett, de a brit versenyző 10 másodperces, a boxutcában letöltendő időbüntetést kapott, mert sárga zászlós figyelmeztetés alatt nem lassított eléggé.
A konstruktőri vb-címért így az idény utolsó versenyén az egyelőre éllovas McLaren küzd majd meg a Ferrarival, előnye 21 pont. A vb egy hét múlva, az Abu-Dzabi Nagydíjjal zárul.
Végeredmény, Katari Nagydíj, Doha: 1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:31:05.323 óra, 2. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 6.031 másodperc hátrány, 3. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 6.819 mp h., 4. George Russell (brit, Mercedes) 14.104 mp h., 5. Pierre Gasly (francia, Alpine) 16.782 mp h., 6. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 17.476 mp h., 7. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 19.867 mp h., 8. Csou Kuan-jü (kínai, Sauber) 25.360 mp h., 9. Kevin Magnussen (dán, Haas) 32.177 mp h., 10. Lando Norris (brit, McLaren) 35.762 mp h.
A vb-állása
Pilóták: 1. Verstappen 429 pont – már világbajnok, 2. Norris 349, 3. Leclerc 341, 4. Piastri 291, 5. Sainz 272, 6. Russell 235.
Konstruktőrök: 1. McLaren 640 pont, 2. Ferrari 619, 3. Red Bull 581, 4. Mercedes 446, 5. Aston Martin 92, 6. Alpine 59.