Közel két évtized telt el azóta, hogy Kimi Räikkönen Brazíliában futamgyőzelemmel zárta a 2007-es idényt, és Michael Schumacher utódjaként egyéni világbajnoki címet nyert a Ferrarival. Az olaszok szurkolói semmiképp, de talán mások sem számítottak arra, hogy ezt a diadalt tizenhét szűk esztendő követi a Formula–1 legsikeresebb csapatának történetében, és neves pilóták sora, Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Felipe Massa vagy éppen a sikerre éhes Charles Leclerc sem tudja visszavezetni a tűzpiros autót a csúcsra.

Villanásokból ugyanakkor nem volt hiány, Vettelnek kétszer, Alonsónak háromszor is összejött az ezüst, Leclerc pedig már hat idényt húzott le úgy a Ferrarinál, hogy egy második hely volt számára a maximum 2022-ben. Az elsőtől megannyi stratégiai baklövés vagy éppen egy-egy bokszutcai hiba választotta el – és persze egy verhetetlen Red Bull, Max Verstappennel a volán mögött.
Ez az idény törést hozott a csapat életében, és végül Frédéric Vasseur került az addigi csapatfőnök, Mattia Binotto helyére.
– Hat hónappal a többiek előtt kezdtek el dolgozni az autón, előnyben volt a Ferrari, de ezt nem tudta kihasználni, és a második hely kudarc volt a csapat számára – magyarázta Vasseur. – Ez egy trauma volt, és nekünk kellett helyreállítani a nyugalmat és bizalmat a csapatnál. Ez elég gyorsan sikerült.
Leclerc a tavalyi bronzérme után a jövő héten kezdődő idényben hetedszerre is nekifut „a lehetetlennek”, és megkapja maga mellé a sportág legsikeresebb pilótáját, Lewis Hamiltont. A hétszeres világbajnok meglepőt húzott azzal, hogy tavaly bejelentette, otthagyja a Mercedest a Ferrari kedvéért. A két alakulat az előző év második felében mutatott teljesítménye alapján ez jó döntésnek tűnt, hiszen a Mercedes visszacsúszott a negyedik helyre, a maranellóiak eközben nagy hajrával majdnem behúzták a konstruktőri vb-címet, amire már 2008 óta nem volt példa, de a McLarent végül nem tudták elkapni.
Mindkét vb-címet megcélozza a Ferrari
Persze az idényben fordulhat a kocka, de az első eredmények biztatók voltak a ferrarisok szemszögéből. Hamilton már többé-kevésbé összebarátkozott az új autóval, olyannyira, hogy az idény eleji tesztelésen már meg is előzte Leclerc-t, ő a második, csapattársa a harmadik helyen zárt, csak a tavaly még az olaszoknál versenyző Carlos Sainz előzte meg őket a Willamsszel.
– Nehéz következtetéseket levonni a teszt alapján, mert a körülmények sokat változtak. Inkább Vegasra hasonlított Bahrein, mint saját magára – állapította meg Vasseur. – Az elmúlt hat hónapban rengeteget dolgoztunk ezen az autón, fejlesztettük, de meg kell várnunk, hogy pályára fusson Melbourne-ben, hogy kiderüljön, hol állunk. De mindkét világbajnoki címért harcba akarunk szállni, és tudjuk, hogy két olyan versenyzőnk van, aki képes győzni. Éppen ezért jó a hangulat a csapatnál, optimisták vagyunk.
Leclerc helyett Hamiltonra hárul a figyelem
Hamilton megérkezte érdekes helyzetbe hozta Leclerc-t a Ferrarinál, aki az elmúlt években Sainz mellett a csapat első számú pilótájává nőtte ki magát. Most egy hétszeres világbajnokkal kell megvívnia ezért „a titulusért”, de a monacóinak egyelőre tetszik, hogy nem ő van a figyelem középpontjában.
Jó volt látni, hogy mennyire boldog és izgatott az új csapatánál. Én kicsit a háttérbe kerültem amiatt, hogy ő megérkezett, de élveztem, hogy a háttérben maradhatok. Magamra koncentráltam, keményen dolgoztam azért, hogy készen álljak az első futamra. Nagyon várom ezt az évet, remélem, hogy jobban kezdjük az idényt, mint tavaly
– emlékezett vissza Leclerc azokra az időkre, amikor a Ferrari volt a második erő a Red Bull mögött. – Várom, hogy Lewisszal versenyezhessek, és együtt visszavezessük a Ferrarit az élre.