Máris válságértekezletre készül a Red Bull, Verstappen is ott lesz

Amint az első, ausztrál futamon, úgy a legutóbbi, Kínai Nagydíjon is a McLaren dominált, így a várakozásoknak megfelelően egyelőre listavezető a csapatok között a brit istálló a Formula–1-ben. A kínai kettős győzelem megszerzése könnyűnek tűnt, ám utóbb kiderült, annyira mégsem volt az. Mindeközben az utóbbi években meghatározó erőnek számító Red Bull máris a nehézségekből való kiutat kutatja.

2025. 03. 25. 5:55
Max Verstappen hiába második a pontversenyben két futam után, nem lehet elégedett az autójával. Fotó: AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Két versenyhétvége után 21 pontnyi előnnyel vezet a gyártók versenyében a tavalyi konstruktőri világbajnok McLaren. Ez megfelel az előzetes várakozásoknak, a tavalyi év második felében látottak és a téli tesztek tapasztalatai mind-mind azt vetítették előre, hogy a McLaren versenyzői dominálni fognak a leggyorsabb autó volánja mögött. Melbourne-ben Lando Norris nyert, Oscar Piastri viszont hibázott a futam egy pontján, így csak kilencedik lett, Sanghajban viszont Piastri volt a jobb, az első rajtkocka megszerzése után rajt-cél győzelmet aratott csapattársa előtt.

Oscar Piastri magabiztos teljesítménnyel nyert Kínában
Oscar Piastri magabiztos teljesítménnyel nyert Kínában (Fotó: AFP)

 

A McLaren dolga csak kívülről tűnt könnyűnek

– Hihetetlen hétvége volt az elejétől a végéig. Az autó mindvégig nagyon jól működött, kisebb meglepetést csak az okozott, hogy vasárnap a gumik másképp viselkedtek, mint vártuk. A kemény keverék sokkal jobban teljesített, mint ahogy arra mi vagy bárki más számított. Büszkék lehetünk, a csapat fantasztikus munkát végzett a kettős győzelemmel – nyilatkozta a leintés után a futamgyőztes ausztrál.

Piastri a sikernek köszönhetően tízpontnyira csökkentette lemaradását a vb-pontversenyt vezető Norris mögött, aki bár második lett, váratlan nehézséggel találta magát szembe a kínai verseny hajrájában. Akkor több másodperccel lassabb körönkénti időre volt már csak képes, a korábban kiépített előnyének köszönhetően őrizte meg második pozícióját. Fékhiba hátráltatta, ami csapata szerint akár kieséshez is vezethetett volna.

Feszültebb volt ez a verseny annál, mint amilyennek kívülről tűnhetett. A leintés előtt tizenöt-húsz körrel jelentkezett probléma Lando fékpedáljával. Ő remek munkát végzett a csapattal együtt, jól menedzselték ezt a hibát, a pilóta alkalmazkodott a vezetési stílusával, így nem vált végzetessé a meghibásodás

 – mondta a McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella.

Norris nehézségei ellenére Piastri Kínában jobb volt, ez pedig egyértelmű üzenet a garázs másik oldalára: ebben az évben az ausztrállal is a világbajnoki cím esélyeseként kell számolni. 

 

A vb-pontversenyek állása két versenyhétvége után:

  1. Lando Norris        (McLaren)    44
  2. Max Verstappen        (Red Bull)     36
  3. George Russell        (Mercedes)    35     
  4. Oscar Piastri        (McLaren)    34    
  5. Andrea Kimi Antonelli    (Mercedes)    22

 

Bajban a Red Bull, és erről beszélni kell

Bár pillanatnyilag második a pontversenyben, autója teljesítménye miatt nem lehet magabiztos az egyéniben címvédő Red Bull-versenyző, Max Verstappen, aki ha nem változik a helyzet, az idén aligha csatázhat az ötödik vb-címéért.

Red Bull Racing's Dutch driver Max Verstappen removes his earpiece after a lap on the third day of the Formula One pre-season testing at the Bahrain International Circuit in Sakhir on February 28, 2025. (Photo by Giuseppe CACACE / AFP)
A Red Bull versenyzője, Max Verstappen eddig nem tudta legyőzni a McLaren párosát (Fotó: AFP)

A Red Bullnál máris válságértekezletet tartanak – erről beszélt a cég tanácsadója, Helmut Marko, aki elárulta: a jövő heti Japán Nagydíjat megelőzően a csapat főhadiszállásán, Milton Keynesben lesz egy találkozó, amelynek fő témája az lesz, hogy az utóbbi évek legerősebb csapata miként javíthatna a pocsék szezonkezdés után. Erre az alkalomra Verstappen is a gyárba látogat. A holland nyolcpontos hátránnyal áll Norris mögött a bajnokságban, a csapat viszont harmadik az általa gyűjtött 36 ponttal. A Red Bull másik pilótája, a mostani idénytől csatlakozó Liam Lawson egyelőre pont nélkül áll.

Eltűnnek a toronydaruk a ringről

Az ütemtervnek megfelelően halad a Hungaroring felújítása – ezt Gyulai Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója jelentette ki a mogyoródi versenypályán tartott hétfői sajtótájékoztatón. A sportvezető elmondta, hogy a 12 toronydaruból már csak kettő dolgozik a pálya területén, de a héten ezeket is elszállítják majd. 

Mogyoród, 2025. március 24.
Munkagépek dolgoznak a versenypálya felújításán a Hungaroringen 2025. március 24-én. Az idei Forma-1-es Magyar Nagydíjat 130 nap múlva, augusztus 3-án rendezik.
MTI/Illyés Tibor
Egyelőre munkagépek uralják a Hungaroring célegyenesét (Fotó: Illyés Tibor)

A létesítményt június 16-án veszi vissza az üzemeltető cég, hogy felkészüljön az augusztus 1–3. között sorra kerülő 40. Formula–1-es Magyar Nagydíjra. A szervezők július elején, a GT Open elnevezésű versenyen próbálják majd ki a megújult infrastruktúrát, ugyanakkor számos ideiglenes megoldással is készülnek az F1-es hétvégére. Gyulai Zsolt ebben az évben is telt házra számít. Mostanra nagyon kevés elérhető belépő maradt, ugyanakkor hamarosan elérhetővé tesznek még jegyeket az eddig meg nem nyitott, egyetlen lelátóra.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.