Két versenyhétvége után 21 pontnyi előnnyel vezet a gyártók versenyében a tavalyi konstruktőri világbajnok McLaren. Ez megfelel az előzetes várakozásoknak, a tavalyi év második felében látottak és a téli tesztek tapasztalatai mind-mind azt vetítették előre, hogy a McLaren versenyzői dominálni fognak a leggyorsabb autó volánja mögött. Melbourne-ben Lando Norris nyert, Oscar Piastri viszont hibázott a futam egy pontján, így csak kilencedik lett, Sanghajban viszont Piastri volt a jobb, az első rajtkocka megszerzése után rajt-cél győzelmet aratott csapattársa előtt.

A McLaren dolga csak kívülről tűnt könnyűnek
– Hihetetlen hétvége volt az elejétől a végéig. Az autó mindvégig nagyon jól működött, kisebb meglepetést csak az okozott, hogy vasárnap a gumik másképp viselkedtek, mint vártuk. A kemény keverék sokkal jobban teljesített, mint ahogy arra mi vagy bárki más számított. Büszkék lehetünk, a csapat fantasztikus munkát végzett a kettős győzelemmel – nyilatkozta a leintés után a futamgyőztes ausztrál.
Piastri a sikernek köszönhetően tízpontnyira csökkentette lemaradását a vb-pontversenyt vezető Norris mögött, aki bár második lett, váratlan nehézséggel találta magát szembe a kínai verseny hajrájában. Akkor több másodperccel lassabb körönkénti időre volt már csak képes, a korábban kiépített előnyének köszönhetően őrizte meg második pozícióját. Fékhiba hátráltatta, ami csapata szerint akár kieséshez is vezethetett volna.
Feszültebb volt ez a verseny annál, mint amilyennek kívülről tűnhetett. A leintés előtt tizenöt-húsz körrel jelentkezett probléma Lando fékpedáljával. Ő remek munkát végzett a csapattal együtt, jól menedzselték ezt a hibát, a pilóta alkalmazkodott a vezetési stílusával, így nem vált végzetessé a meghibásodás
– mondta a McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella.
Norris nehézségei ellenére Piastri Kínában jobb volt, ez pedig egyértelmű üzenet a garázs másik oldalára: ebben az évben az ausztrállal is a világbajnoki cím esélyeseként kell számolni.
A vb-pontversenyek állása két versenyhétvége után:
- Lando Norris (McLaren) 44
- Max Verstappen (Red Bull) 36
- George Russell (Mercedes) 35
- Oscar Piastri (McLaren) 34
- Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) 22
Bajban a Red Bull, és erről beszélni kell
Bár pillanatnyilag második a pontversenyben, autója teljesítménye miatt nem lehet magabiztos az egyéniben címvédő Red Bull-versenyző, Max Verstappen, aki ha nem változik a helyzet, az idén aligha csatázhat az ötödik vb-címéért.

A Red Bullnál máris válságértekezletet tartanak – erről beszélt a cég tanácsadója, Helmut Marko, aki elárulta: a jövő heti Japán Nagydíjat megelőzően a csapat főhadiszállásán, Milton Keynesben lesz egy találkozó, amelynek fő témája az lesz, hogy az utóbbi évek legerősebb csapata miként javíthatna a pocsék szezonkezdés után. Erre az alkalomra Verstappen is a gyárba látogat. A holland nyolcpontos hátránnyal áll Norris mögött a bajnokságban, a csapat viszont harmadik az általa gyűjtött 36 ponttal. A Red Bull másik pilótája, a mostani idénytől csatlakozó Liam Lawson egyelőre pont nélkül áll.
Eltűnnek a toronydaruk a ringrőlAz ütemtervnek megfelelően halad a Hungaroring felújítása – ezt Gyulai Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója jelentette ki a mogyoródi versenypályán tartott hétfői sajtótájékoztatón. A sportvezető elmondta, hogy a 12 toronydaruból már csak kettő dolgozik a pálya területén, de a héten ezeket is elszállítják majd. ![]() A létesítményt június 16-án veszi vissza az üzemeltető cég, hogy felkészüljön az augusztus 1–3. között sorra kerülő 40. Formula–1-es Magyar Nagydíjra. A szervezők július elején, a GT Open elnevezésű versenyen próbálják majd ki a megújult infrastruktúrát, ugyanakkor számos ideiglenes megoldással is készülnek az F1-es hétvégére. Gyulai Zsolt ebben az évben is telt házra számít. Mostanra nagyon kevés elérhető belépő maradt, ugyanakkor hamarosan elérhetővé tesznek még jegyeket az eddig meg nem nyitott, egyetlen lelátóra. |