Vasárnap délután Monacóban folytatódott a Forma–1-es autós gyorsasági világbajnokság idei küzdelemsorozata. Szombaton derült ki, hogy Lando Norris, a McLaren brit versenyzője volt a leggyorsabb az időmérő edzésen, így a vasárnapi futamot ő kezdhette az élről. A pilótákra 78 kör várt a sorozat leglassabb pályáján, ahol előzni is alig lehet. Éppen ezért volt döntő jelentősége annak, hogy ki indulhat az első rajtkockából. Norris mögött a hazai közönség előtt szereplő és tavaly ugyanitt győztes Charles Leclerc startolhatott másodikként a Ferrarival, míg a harmadik rajtkocka a világbajnoki pontversenyt vezető ausztrál Oscar Piastrié, Norris csapattársáé lett. A címvédő és négyszeres világbajnok holland Max Verstappen (Red Bull) az ötödik rajthelyet kaparintotta meg a Forma-1 leglassabb pályáján.

Forma-1: Kezdődhetett a vonatozás
Így aztán mindenki felfokozott érdeklődéssel várta a rajtot. Annak ellenére, hogy minden pilótának két kötelező kiállást és kerékcserét írtak elő, az előzések szempontjából ez kevéssé számított.
Norris jól kapta el a rajtot, majd kissé elfékezte magát, ezzel együtt sikerült megtartania az első helyet, és az ő szempontjából ez volt a lényeg.
Norris mögött Leclerc, Piastri, Versappen, Hadjar következett a sorban, de nem sokkal a rajt után megtörtént az első baleset is: a brazil Gabriel Borotelo a falnak vezette az autóját. A verseny ettől még nem állt le, az autók szép libasorban körözgettek a nagyhercegség pályáján. Többen azonnal kijöttek kereket cserélni, miközben a virtuális safety car ellenőrzése alatt haladt a verseny.
Gasly leszakadt kereke
A hatodik körre a versenyt vezető Norris csaknem két másodperces előnyre tett szert, a mögötte haladó Leclerc képtelen volt közelebb kerülni. Ez volt jellemző amúgy az élmezőnyre: az autók két másodperces különbséggel követték egymást. Előzni nem lehetett, ahogy ezen a pályán ezt megszokhattuk. Némi érdekességet csak az jelentett, hogy a 19. helyen autózó Oliver Bearmen önmagához képest nagyon gyorsan ment.
Nem sokkal később Gasly nekivezette autóját a Cunoda kocsijának,
ezzel letépte a saját autójának kerekét. Gasly számára a verseny befejeződött.

Ugyanakkor veszélyt jelentett, hogy a Gasly kocsijáról leszakadó törmelékek a pályán hevertek.
Indulhatott a gumiháború
E kisebb izgalom után a verseny méla unalomba fulladt. Az egyhangú körözgetések közepette legfeljebb azt lehetett találgatni, ki mennyi idő alatt cserél kereket, s ezek után hova érkezik vissza a pályára. Valljuk meg, azért ettől nem kellett a falnak menni. Nem sokkal később az élmezőny is elkezdett kereket cserélni. Elsőként az ötödik helyen autózó Hamilton szánta erre rá magát. Majd az éllovas Norris, aki a negyedik helyre jött vissza, így átmenetileg Leclerc vette át a vezetést. Aztán mindenki megjárta a boxutcát, s annyiban változott a helyzet, hogy Verstappen vezetett, Norris a második helyen követte őt. Verstappen persze még nem állt ki, szóval, ez az első helyezése kissé csalóka volt.
Persze rá lehetett húzni erre, hogy a sok kiállás miatt minden pillanatban történhettek izgalmak, de valljuk meg, ebben a sportágban nem ez a non plus ultra.
Aztán Verstappen is kiállt, s a negyedik helyre érkezett vissza.
A vonat csak haladt tovább
Innentől kezdve csökkentek a nem létező izgalmak. A 38. körben Alonso kocsija elfüstölt, egy olyan autó esett ki tehát, amely az első tízben haladt, azaz pontszerzésre volt esélye.

Természetesen a második kiállások még tartogathattak meglepetést. A versenyzők is nehezen bírtak magukkal, nem csoda, hogy Russel megunta a helyzetet, és Albon mellett úgy ment el, hogy levágta a bukóteret. Ezért nem sokkal később áthajtásos büntetést kapott. Közben folytatódott a taktikázás, a körök lassan fogytak, Norris az élen haladt, és semmi sem veszélyeztette a győzelmét.
Norris nyert, a többit meg felejtsük el
Az utolsó húsz (!) kör szépen lepergett, esemény nem történt. Verstappen addig vezetett, amíg nem jött ki a második kerékcserére, pedig rendesen, a 77. körig húzta az időt a holland, abban bízva, hogy valami csoda történik. Ez azonban nem következett be, így Norris visszavette az első helyet, és megnyerte a viadalt. Nem is történhetett más, hiszen ezen a pályán ebben a helyzetben már csak az tud veszíteni, aki valami óriási hibát csinál. Vasárnap délután Lando Norris nem hibázott. Leclerc lett a második, Piastri a harmadik, Verstappen a negyedik, míg Hamilton az ötödik.
- A monacói verseny élmezőnye:
- 1. Lando Norris
- 2. Charles Leclerc
- 3. Oscar Piastri
- 4. Max Verstappen
- 5. Lewis Hamilton