Monaco továbbra is a Forma–1 legunalmasabb versenye

Izgalommentes versenyen szerezte meg a futamgyőzelmet a brit Lando Norris Monacóban. A Forma–1-es autós gyorsasági világbajnokság vasárnapi futamán szinte semmi sem történt. Izgalmat legfeljebb az okozott, hogy ki mennyi idő alatt cserélte le a kerekeket. Verstappen az utolsó pillanatig kivárt ezzel, de a Forma-1 szabályait ő sem írhatta át.

2025. 05. 25. 16:44
Forma-1
A brit Lando Norris nyerte Monacóban a Forma-1-es versenyt Fotó: GABRIEL BOUYS Forrás: POOL
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vasárnap délután Monacóban folytatódott a Forma–1-es autós gyorsasági világbajnokság idei küzdelemsorozata. Szombaton derült ki, hogy Lando Norris, a McLaren brit versenyzője volt a leggyorsabb az időmérő edzésen, így a vasárnapi futamot ő kezdhette az élről. A pilótákra 78 kör várt a sorozat leglassabb pályáján, ahol előzni is alig lehet. Éppen ezért volt döntő jelentősége annak, hogy ki indulhat az első rajtkockából. Norris mögött a hazai közönség előtt szereplő és tavaly ugyanitt győztes Charles Leclerc startolhatott másodikként a Ferrarival, míg a harmadik rajtkocka a világbajnoki pontversenyt vezető ausztrál Oscar Piastrié, Norris csapattársáé lett. A címvédő és négyszeres világbajnok holland Max Verstappen (Red Bull) az ötödik rajthelyet kaparintotta meg a Forma-1 leglassabb pályáján.

Forma-1
A rajt után Lando Norris hatalmas fékezése Monacóban a Forma-1-es versenyen. Fotó: AFP

Forma-1: Kezdődhetett a vonatozás

Így aztán mindenki felfokozott érdeklődéssel várta a rajtot. Annak ellenére, hogy minden pilótának két kötelező kiállást és kerékcserét írtak elő, az előzések szempontjából ez kevéssé számított. 

Norris jól kapta el a rajtot, majd kissé elfékezte magát, ezzel együtt sikerült megtartania az első helyet, és az ő szempontjából ez volt a lényeg. 

Norris mögött Leclerc, Piastri, Versappen, Hadjar következett a sorban, de nem sokkal a rajt után megtörtént az első baleset is: a brazil Gabriel Borotelo a falnak vezette az autóját. A verseny ettől még nem állt le, az autók szép libasorban körözgettek a nagyhercegség pályáján. Többen azonnal kijöttek kereket cserélni, miközben a virtuális safety car ellenőrzése alatt haladt a verseny. 

 

Gasly leszakadt kereke

A hatodik körre a versenyt vezető Norris csaknem két másodperces előnyre tett szert, a mögötte haladó Leclerc képtelen volt közelebb kerülni. Ez volt jellemző amúgy az élmezőnyre: az autók két másodperces különbséggel követték egymást. Előzni nem lehetett, ahogy ezen a pályán ezt megszokhattuk. Némi érdekességet csak az jelentett, hogy a 19. helyen autózó Oliver Bearmen önmagához képest nagyon gyorsan ment. 

Nem sokkal később Gasly nekivezette autóját a Cunoda kocsijának,

ezzel letépte a saját autójának kerekét. Gasly számára a verseny befejeződött. 

Alpine's French driver Pierre Gasly drives his damaged car during the Formula One Monaco Grand Prix at the Circuit de Monaco, on May 25, 2025. (Photo by Gabriel BOUYS / POOL / AFP)
Pierre Gasly és az ő leszakadt kerekű kocsija Monacóban. Fotó: Pool

Ugyanakkor veszélyt jelentett, hogy a Gasly kocsijáról leszakadó törmelékek a pályán hevertek.

 

Indulhatott a gumiháború

E kisebb izgalom után a verseny méla unalomba fulladt. Az egyhangú körözgetések közepette legfeljebb azt lehetett találgatni, ki mennyi idő alatt cserél kereket, s ezek után hova érkezik vissza a pályára. Valljuk meg, azért ettől nem kellett a falnak menni. Nem sokkal később az élmezőny is elkezdett kereket cserélni. Elsőként az ötödik helyen autózó Hamilton szánta erre rá magát. Majd az éllovas Norris, aki a negyedik helyre jött vissza, így átmenetileg Leclerc vette át a vezetést. Aztán mindenki megjárta a boxutcát, s annyiban változott a helyzet, hogy Verstappen vezetett, Norris a második helyen követte őt. Verstappen persze még nem állt ki, szóval, ez az első helyezése kissé csalóka volt. 

Persze rá lehetett húzni erre, hogy a sok kiállás miatt minden pillanatban történhettek izgalmak, de valljuk meg, ebben a sportágban nem ez a non plus ultra.

Aztán Verstappen is kiállt, s a negyedik helyre érkezett vissza.

 

A vonat csak haladt tovább

Innentől kezdve csökkentek a nem létező izgalmak. A 38. körben Alonso kocsija elfüstölt, egy olyan autó esett ki tehát, amely az első tízben haladt, azaz pontszerzésre volt esélye. 

Aston Martin's Spanish driver Fernando Alonso walks back to the pits after retiring during the Formula One Monaco Grand Prix at the Circuit de Monaco, on May 25, 2025. (Photo by Gabriel BOUYS / POOL / AFP)
A szomorú Fernando Alonso, akinek elfüstölt a kocsija. Fotó: Pool

Természetesen a második kiállások még tartogathattak meglepetést. A versenyzők is nehezen bírtak magukkal, nem csoda, hogy Russel megunta a helyzetet, és Albon mellett úgy ment el, hogy levágta a bukóteret. Ezért nem sokkal később áthajtásos büntetést kapott. Közben folytatódott a taktikázás, a körök lassan fogytak, Norris az élen haladt, és semmi sem veszélyeztette a győzelmét.

 

Norris nyert, a többit meg felejtsük el

Az utolsó húsz (!) kör szépen lepergett, esemény nem történt. Verstappen addig vezetett, amíg nem jött ki a második kerékcserére, pedig rendesen, a 77. körig húzta az időt a holland, abban bízva, hogy valami csoda történik. Ez azonban nem következett be, így Norris visszavette az első helyet, és megnyerte a viadalt. Nem is történhetett más, hiszen ezen a pályán ebben a helyzetben már csak az tud veszíteni, aki valami óriási hibát csinál. Vasárnap délután Lando Norris nem hibázott. Leclerc lett a második, Piastri a harmadik, Verstappen a negyedik, míg Hamilton az ötödik.

  • A monacói verseny élmezőnye:
  • 1. Lando Norris
  • 2. Charles Leclerc
  • 3. Oscar Piastri
  • 4. Max Verstappen
  • 5. Lewis Hamilton

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.