Max Verstappen egyáltalán nem volt optimista a Forma–1-es Osztrák Nagydíj időmérő edzése után, de annál bizonyára még így is jobb vasárnapban reménykedett, ami végül jutott neki. A világbajnoki címvédő ugyan jól rajtolt, de a harmadik kanyarban hátulról eltalálta a nagyon későn fékező Andrea Kimi Antonelli (Mercedes). Jöhetett a biztonsági autó, de Verstappen és Antonelli már nem körözött mögötte, az ő versenyük hamar véget ért.

Igaz, nem annyira, mint Carlos Sainz futama, az ő Williamse már a felvezető körre sem indult el, majd a bokszutcában ki is gyulladt. Később a Williams másik pilótája, Alexander Albon is műszaki hiba miatt adta fel a versenyt.
Norris és Piastri szoros csatája az első helyért
A rajt fontos eseménye volt, hogy Oscar Piastri (McLaren) az első kanyarban megelőzte Charles Leclerc-t (Ferrari), így a világbajnoki pontverseny éllovasa hamar csapattársa és egyben fő riválisa, Lando Norris után eredhetett.
Bár a két McLaren-versenyző csatája a legutóbbi futamon, Kanadában ütközéssel zárult, most is szabadon meccselhettek egymás ellen. Volt, hogy Piastri rövid ideig Norris elé került, de a brit a következő kanyarra újra élre állt.
Később az ausztrál elfékezte magát, majdnem belecsúszott Norris autójába, aztán viszont Piastrit a lekörözés előtt álló Franco Colapinto (Alpine) szorította le a pályáról. Piastri végül biztonságban célba terelte az autóját, de Norris megelőzésére már nem volt újabb esélye, a brit pilóta futamgyőzelemre váltotta a rajtelsőségét.
Verstappen elszállt? Megnőtt a hátránya
Verstappennek a korai kiesés miatt esélye sem volt, hogy újabb büntetőpontot szerezzen, s eltiltsák, egy kissé csökken rajta a nyomás, hiszen a tizenegy büntetőpontjából kettő a következő futamra már elévül.
Ugyanakkor a világbajnoki címvédés szempontjából nagyon rosszul alakult Verstappen vasárnapja: míg ő kiesett, a két fő riválisa az első két helyen ért célba, azaz a holland hátránya alaposan megnőtt a pontversenyben.
A Red Bullnak nemcsak Verstappen miatt volt rossz napja: csapattársa, a mezőny második felében küzdő Cunoda Juki balesetet okozott, Colapintót forgatta meg, így esélye sem volt a pontszerzésre, utolsó célba érkezőként tizenhatodik lett. Ezzel szemben Liam Lawson, akinek a helyére idény közben ültették be a japánt, hatodik lett a Racing Bullsszal, így immár a fiókcsapat mindkét pilótája Cunoda előtt áll a pontversenyben.
Előzött a Ferrari
Bár a Red Bull és a Mercedes is ünnepelhetett már futamgyőzelmet idén, az Osztrák Nagydíj után a csapatok pontversenyében már a Ferrari áll a második helyen a fölényesen vezető McLaren mögött, Charles Leclerc harmadik, Lewis Hamilton negyedik lett a Red Bull Ringen.
Forma–1, Osztrák Nagydíj
A világbajnoki pontverseny állása, pilóták
Csapatok
|