– Ha a Fenerbahçe az Özilre kiadott pénznek csak a negyedét inkább Mostafa Mohamedre költötte volna, most lenne egy olyan játékosa, amilyen húsz éve nem volt – fogalmazott Rıdvan Dilmen, az isztambuli klub korábbi legendás alakja. Az általa említett ismeretlen játékos egyébként ragyogóan mutatkozott be Törökországban: februárban igazolta le a Galatasaray egyiptomi klubjától, és az első hat meccsén öt gólt szerzett a Süper Ligben. Szép kezdés, de az összehasonlítás senkinek sem jutott volna eszébe, ha Özil legalább valamit letett volna már az asztalra érkezése óta.

De a 32 éves irányító az első hét meccsen, hat bajnokin és egy kupamérkőzésen egyetlen gólt és gólpasszt sem tudott összehozni Fenerbahçéban. A legutóbbi találkozót ma este vívta a csapat, az Antalyaspor ellen 1-1-re végeztek hazai pályán, a magyar válogatott Szalai Attila végig a pályán volt, Özilt viszont a 67. percben le kellett cserélni sérülés miatt. Az eredménytelenséget tehát csak fokozza, hogy várhatóan egy időre még ki is dőlt a sorból.
Egyébként a mai találkozón legalább már voltak veszélyes megmozdulásai Özilnek, aki a korábbi meccseken gyenge teljesítményt nyújtott. Erről a WhoScored osztályzatai is árulkodnak.
Pedig óriási tervekkel érkezett Özil Törökországba, amelyet most már egyértelműen az igazi hazájának tart. Németországban nagy port vert fel például, hogy a mérkőzések előtt újabban elénekli a török himnuszt, miközben a német válogatottban mind a 92 fellépése előtt látványosan csendben maradt a himnusz alatt, mondván, hogy ő inkább magában imádkozik. Ettől függetlenül érthető volt Özil lelkesedése az isztambuli lehetőség miatt, hiszen sosem élt és sosem futballozott előtte az országban, amelyhez a jelek szerint a legjobban kötődik érzelmileg. Most megkapta a lehetőséget erre.
A Fenerbahçe szurkolói pedig óriási szeretettel fogadták. Az sem érdekelt senkit, hogy a komoly anyagi gondokkal küszködő klub túlvállalta magát Özil négymillió eurós fizetésével. Sőt Ali Koc, a klub elnöke még arra is vállalkozni mert, hogy SMS-kampánnyal kifizettesse a drukkerekkel a sztár bérének egy részét. Az aláírás napján indították a kampányt, és átszámítva minden SMS körülbelül ötszáz forinttal járult hozzá az anyagi terhekhez.