A várakozás nagy volt, de a Bíborhegy is mutatja, hogy könnyen csalódhatunk, ha már jó előre az élete filmjét várjuk egy sztárrendezőtől, akinek spanyol-mexikói filmjei egyébként is rendre jobban sikerülnek, mint az amerikaiak. Hiába nyilatkozta korábban az orvost játszó Charlie Hunnam, hogy a Bíborhegy A faun labirintusára és az Ördöggerincre hasonlít leginkább, és hogy „ez Guillermo első angol nyelvű spanyol filmje”: itt csak stílusjegyeket illetően lehet erről szó, minőség tekintetében kevésbé.
A Bíborhegy ugyanis sokat markol, de keveset fog: egyszerre szeretne Lovecraft és Dario Argento is lenni, egyszerre lenne rémisztő, megindító és érzelmes, egyszerre idézné Dickens világát és a kevésbé ismert olasz horrorokat. Del Toro filmjében egy fiatal írónőt, Edith Cushingot (Mia Wasikowska) ismerhetünk meg, aki szerelemre lobban a titokzatos Thomas Sharpe (Tom Hiddleston) iránt, aki úgy tűnik, tökéletesen megérti a nő rejtett mélységeit, és aki a tiltás ellenére szereti és elismeri Edithet azért, amilyen. A forgatókönyv erénye, hogy ezek után képes elrugaszkodni a megszokottabb sémáktól, bár azért a sötét végkifejlet így sem mondható olyan végtelenül eredetinek, de legalább néhány fokkal izgalmasabb a vártnál.
Thomas európai kastélyába költözteti ifjú aráját, ahol a nővérrel, Lucille Sharpepal (Jessica Chastain) élnek hármasban, természetesen nem boldogan, amíg meg nem... A neoreneszánsz-neogótikus, nem túl bizalomgerjesztő épület aztán életre kel, van itt minden, mi szem-szájnak ingere, vörös víz, magától nyíló ajtó, a földön kúszó démon és gyermekét sirató anya egyaránt.
Csak hát valódi horrort mégsem igazán kapunk: Del Toro árnyéka önmagának, visszafogott ijesztegetés jellemző a Bíborhegyre, még úgy is, hogy a rémeket is valódi színészek játszották el, nem sokat adtak a CGI-rémítgetésre. Valahogyan borzasztóan sablonos, középszerű az egész: ezeket a jeleneteket, ezeket a démonokat mind láttuk már, kastélyban pedig még annyira nem borzongatnak, mint megszokottabb környezeteinkben.