Több mint negyedszázada várnak erre a napra a Vissza a jövőbe amerikai filmtrilógia fanatikusai, köztük én is. Elérkezett a nagy nap, itt van 2015. október 21. A mozi 1989. novemberében debütált második epizódja szerint pont ma érkezik meg 1985-ből a Michael J. Fox alakította Marty McFly és a Christopher Lloyd megformálta Dr. Emmett Brown, Doki.
A film debütálásakor fiatalok, gyerekek százezrei álmodoztak arról, milyen is lesz ez a jövő, ami ma elérkezett. Mindenki repülő, szeméttel meghajtott autókról, légdeszkáról, önmagától befűződő sportcipőről, kutyasétáltató robotokról, netán magát megszárító, beszélő okosruhákról és videobeszélgetésekről álmodott.
Nos, a jövő életre kelt, és össze lehet hasonlítani, mi az, ami bejött, és mi az, amellyel mellélőttek a film alkotói.
Repülő autók, bármennyire is próbálkoznak páran, gyakorlatilag nem létezik. Az autós közlekedés így tulajdonképpen ugyanolyan, mint annak idején volt, és nem is igen látszik, hogy mikor változna meg ez akár a közeljövőben. Úgy biztosan nem, ahogy a filmben láttuk, nem fognak a légi autópályán cikázni egy ideig a kocsik.
Ahogy a teljesen megújuló energiából működő gépjárművek tömeges megjelenésétől is messze állunk, elektromos autók ide, bioüzemanyag oda. Igaz, már vannak olyan buszok, mint például az angliai Bristol vagy Bath városaiban, amelyek üzemanyag mellett képesek szerves mezőgazdasági hulladékot is felhasználni. Ez azonban még koránt sem hétköznapi.
A légdeszka egész sokáig ugyancsak ilyen álomnak tűnt, ám ezen a téren mintha történtek volna komolyabb előrelépések. Két cég is kidobott valami hasonlót, amit a filmben láttunk. A Hendo olyan, mágneses elven működő darabot hozott ki, amely fémfelületen képes lebegni. A deszka, amit a gördeszka legenda Tony Hawk is tesztelt, szépséghibája többek között az, hogy viszonylag nehéz, mintegy negyven kilogramm.
Ennél egy fokkal izgalmasabb a Lexus deszkája, melyet a nyáron mutattak be. Ez is hasonló elven működik, és a promóciós filmje alapján úgy tűnik, mintha minden felületen működne, sajnos nem igaz. Az erre kialakított barcelonai pálya ultravékony burkolata alatt ugyancsak a szupravezetéshez szükséges fémsíneket rejtettek el. Úgyhogy, sajna srácok, csak érzékcsalódás, hogy ez a deszka hajtómű nélkül siklik át a vízen.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!