Magyarországon mindössze egy imax-vászon található, a budapesti Arena Plaza multiplexében, Kínában hamarosan ezer lesz. Az imax-vetítésekből származó bevétel idén már 700 millió dollár, ami év végéig elérheti az egymilliárdot, az év sikerfilmjei, a Jurassic World, a Bosszúállók második része, a 007 Spectre: A Fantom visszatér és a Mission: Impossible – Titkos nemzet kiemelkedő bevételeinek köszönhetően.
Korábban lapunk is beszámolt róla, hogy a decemberben a mozikba érkező Star Wars – Az ébredő Erő alaposan megdöntötte az imax-jegyértékesítések elővásárlási rekordját, megelőzve olyan alkotásokat, mint a Bosszúállók és A sötét lovag. A Marvel stúdió pedig idén májusban jelentette be, hogy a Bosszúállók harmadik epizódja, a 2018-ban érkező Infinity War első hollywoodi filmként teljes egészében imax-technikával forog, míg korábban csak a filmek egy-egy jelenetét készítették így.
És hogy mindez miért érdekes? Az imax-mozikban a hatalmas vászonélmény egyre inkább szolgálja azt a totális szórakoztatást, amely felé az amerikai filmek végleg elmozdulni látszanak. A kanadai imax-technika szolgáltatja jelenleg a legnagyobb felbontású képet, feszített vásznán a létező legjobb a moziélmény. Egy speciális szemüveggel pedig 3D-ben mindez még tovább fokozható. Az imax-vetítések mára egy-egy nagyszabású látványfilm számára jelentős bevételt jelentenek, és még olyan filmek is profitálnak belőle, amelyeket nem imax-kamerával forgattak, csak optimalizálják a vászonra. A filmstúdiók szempontjából pedig nem elhanyagolható a tény, hogy imaxben lényegesen magasabbak a jegyárak.
Hatalmas, fejlődő piac az imax-mozié, s úgy tűnik, az észak-amerikai monopólium hamarosan a múlté lesz. Egy közelmúltbeli bejelentés értelmében Kínában hamarosan több mint ezer imax-vászon lesz. Jelenleg 275 moziban van imax-terem Kínában, ez négyszereződik meg a következő években, amivel jócskán leszorítja a dobogó legfelső fokáról a jelenleg 434 ilyen teremmel büszkélkedő Észak-Amerikát. Richard Gelfond, az Imax vezérigazgatója szerint Kínában megfizethető luxusként tekintenek az imaxre, mert míg egy Ferrariról csak álmodozik az átlagember, imax-moziba bárki elmehet. Kína nyitásának köszönhetően egyre több amerikai filmet mutatnak be, amelyek rekordbevételeket érnek el. Ráadásul a hatalmas belső piac miatt amerikai stúdiók és cégek dollármilliókat fektetnek kínai produkciókba. Ami pedig az imaxet illeti, Kína mellett Japánban is nagy a potenciál a befektetők szerint.
Korábban lapunk is beszámolt róla, hogy a decemberben a mozikba érkező Star Wars – Az ébredő Erő alaposan megdöntötte az imax-jegyértékesítések elővásárlási rekordját, megelőzve olyan alkotásokat, mint a Bosszúállók és A sötét lovag. A Marvel stúdió pedig idén májusban jelentette be, hogy a Bosszúállók harmadik epizódja, a 2018-ban érkező Infinity War első hollywoodi filmként teljes egészében imax-technikával forog, míg korábban csak a filmek egy-egy jelenetét készítették így.
És hogy mindez miért érdekes? Az imax-mozikban a hatalmas vászonélmény egyre inkább szolgálja azt a totális szórakoztatást, amely felé az amerikai filmek végleg elmozdulni látszanak. A kanadai imax-technika szolgáltatja jelenleg a legnagyobb felbontású képet, feszített vásznán a létező legjobb a moziélmény. Egy speciális szemüveggel pedig 3D-ben mindez még tovább fokozható. Az imax-vetítések mára egy-egy nagyszabású látványfilm számára jelentős bevételt jelentenek, és még olyan filmek is profitálnak belőle, amelyeket nem imax-kamerával forgattak, csak optimalizálják a vászonra. A filmstúdiók szempontjából pedig nem elhanyagolható a tény, hogy imaxben lényegesen magasabbak a jegyárak.
Hatalmas, fejlődő piac az imax-mozié, s úgy tűnik, az észak-amerikai monopólium hamarosan a múlté lesz. Egy közelmúltbeli bejelentés értelmében Kínában hamarosan több mint ezer imax-vászon lesz. Jelenleg 275 moziban van imax-terem Kínában, ez négyszereződik meg a következő években, amivel jócskán leszorítja a dobogó legfelső fokáról a jelenleg 434 ilyen teremmel büszkélkedő Észak-Amerikát. Richard Gelfond, az Imax vezérigazgatója szerint Kínában megfizethető luxusként tekintenek az imaxre, mert míg egy Ferrariról csak álmodozik az átlagember, imax-moziba bárki elmehet. Kína nyitásának köszönhetően egyre több amerikai filmet mutatnak be, amelyek rekordbevételeket érnek el. Ráadásul a hatalmas belső piac miatt amerikai stúdiók és cégek dollármilliókat fektetnek kínai produkciókba. Ami pedig az imaxet illeti, Kína mellett Japánban is nagy a potenciál a befektetők szerint.