– A minap találkozott néhány magyar rajongóval a Meldrum-rezidencia előtt. Hogyan találtak egymásra?
– Magyar rajongóktól folyamatosan kaptam íméleket, hogy találkozni szeretnének a Meldrum-ház forgatási helyszínén. Tudom, ez a sorozat a mai napig nagyon népszerű önöknél. S mivel történetesen egészen közel lakom a sorozatbéli házhoz, így nem volt akadálya a találkozónak. Jól éreztük magunkat, eljött Michael Knowles is, azaz tiszteletre méltó Edward, és Amanda Bellamy, aki Rose-t, a szobalányt alakította a Csengetett, Mylord?-ban.
– Szomorú aktualitása is van a beszélgetésünknek: október 23-án hunyt el a sorozat egyik társszerzője, Jimmy Perry. Több produkcióban is együtt dolgoztak.
– Jimmy Perry 92 évesen halt meg. Nagyszerű és lelkes szerző volt, társával, David Crofttal együtt. A hatvanas évek óta nagyon jó szerzőpárost alkottak, közel fél tucat sikeres vígjáték forgatókönyvét írták együtt. Most, hogy mindketten elmentek, már a mennyországban folytatják a sorozatok írását.
– Tegyünk rendbe valamit: a rajongók között nagy vita zajlik arról, hogy hol is forgatták a Csengetett, Mylord? részeit.
– A legelső részt, a pilotot épp annál a háznál forgattuk, ahol a kedves magyar rajongókkal is találkoztunk a nyáron Londonban. Később viszont nagyobb csöndre volt szükség a forgatások alatt; túl nagy volt az utca és a légi közlekedés zaja, ezért a BBC stúdiója területén egy autóparkolóban felépítették a ház mását, így már nem volt szükség Wilson kapitányra sem, hogy leállítsa a forgalmat, tökéletes csöndben tudtunk dolgozni. A mostani tulajdonosnak egyébként fogalma sem volt róla, hogy korábban az otthonánál filmezték a bemutatkozó részt; ő akkor tudta meg, hogy ez a Meldrum-ház, amikor a magyar barátainkkal találkoztunk az épület előtt. Teljesen le volt nyűgözve, hogy a háza filmhelyszínként szolgált harminc évvel ezelőtt.
– Hogyan indult a sorozat, mi volt a szerzőpáros alapkoncepciója?
– Jimmy Perry és David Croft eredetileg 1936-ba tervezték a széria játékidejét, abba az évbe, amikor VIII. Eduárd király végül nem került a trónra. David Croft párja viszont, aki kosztümtervezőként dolgozott a stábban, javasolta, hogy tegyék inkább a húszas évekbe a sztorit, mert sokkal szebb ruhákat tudna készíteni, elsősorban a női szereplők számára, az akkori divat alapján, és sokkal jobban is mutatna a tévében. Azt hiszem, a sorozatot nézve kiderült, hogy igaza volt: sokkal látványosabb lett így.