– Becsszó, hogy nincs kísértet? – viccelődött az Alpok lejtőin baktatva Maria Enders (Juliette Binoche) még a három évvel ezelőtti Sils Maria felhőiben. Olivier Assayas tipikusan franciás filmjét Binoche vitte el a hátán: egy negyvenes színésznőt alakított, aki asszisztensével (Kristen Stewart) utazott a hegyekbe szöveget próbálni. A történet ugyancsak tipikus. Enders évtizedekkel korábban egyazon darab fiatal hősnőjét játszotta, majd később már az idősebbet, így szembesülve az érem másik oldalával. „Van egy spanyol horror, elég véres, apácafőnöknő lennél. Ki tudja, miért, vérfarkasok is vannak a filmben” – olvasta már az asszisztens az alpokbéli házban a különös szereplehetőséget. Binoche karaktere nem rajongott az ötletért.
Ki tudja, miért, Assayast annál inkább felcsigázta, hogy valami hasonlóan bizarr filmet tegyen le az asztalra. Ismét mellészegődött az Alkonyat filmek egykori sztárja, Kristen Stewart, ezúttal már nem csupán asszisztálva egy nagyobb név sikeréhez. Meglepő lehet, de tény: a különös magyar címmel ellátott A stylist (Personal Shopper) érdemei leginkább hozzá köthetők. Különös módon mégis Assayast ismerték el, a filmért megkapta a legjobb rendezőnek járó elismerést Cannes-ban. Legalább annyira természetfeletti ez a díjazás, mint az új film sztorija. Merthogy sajnos A stylistban már van(nak) kísértet(ek), aki(k) rendre a halott ikerbátyját kutató Maureent kísérti(k) meg. Te vagy az, Lewis? Nem, ez nem lehetsz te. Vagy mégis? – nagyjából így vacillálja végig a filmet szegény Kristen Stewart, akinek nem volt könnyű dolga, amikor komolyan igyekezett venni ezt a történetet, hol ürességtől megcsömörlötten járva-kelve, hol rettegve és szaladva a hangok elől.
A leginkább most is viccbe illene a szellemek emlegetése, csakhogy a sztori mégis drámaira kerekedik. Különféle zsánerek stílusjegyei villannak fel váratlanul, majd olvadnak be a zavaros filmegészbe, mi pedig nem értjük, mi célja is az egésznek. Már a magyar címet sem értjük: Maureen nem stylist, hanem az eredetinek megfelelően személyi bevásárló. Egy híresség ruhatárát, kiegészítőit szedi össze, miközben rendre kapcsolatba próbál lépni médiumnak nevezett ikertestvérével. De hirtelen már Hilma af Klint svéd misztikus festőnőről, az absztrakt úttörőjéről hallunk, s mintha a film tudományos ismeretterjesztésbe kívánna átmenni.