Vajon érdemes-e folytatni egy egykor sikeres és lezárt sorozatot? Valahogy óhatatlanul is ez merült fel sokakban, amikor híre jött, hogy megannyi siker, majd döcögés és végül kényszerpihenő után újraindítják az akciósorozatok egyik alapvetésének számító, a 9/11 árnyékában megszületett 24 című szériát. S ez a költői kérdés főleg akkor vált igen sistergőssé, mikor kiderült, hogy az új évadban nem a terror elleni harc tökös, fiktív fenegyerekét, a Kiefer Sutherland megformálta Jack Bauer ügynököt hozzák vissza, hanem egy új főhőst, egy volt amerikai tengerészgyalogos egységparancsnokot, az afroamerikai Eric Cartert állítják a történet középpontjába.
S hogy mindez miért is komoly rizikó, ahhoz először azt érdemes végigzongoráznunk, miként fejlődött, alakult a sorozat, s az erősségeiből hogyan lettek monoton, sematikus elemek a hosszú évek alatt, amik tulajdonképpen a széria elfáradásához is vezettek.
A 24 koncepciója, hogy egy rész egy óra eseményeit mutatja valós időben, s az első nyolc évad 2001 és 2010 között egy-egy teljes nap eseményeit dolgozta fel. A középpontban a terrorelhárítás, illetve a nemes cél elérésének érdekében a szabályokra fittyet hányó, a kínvallatástól vagy épp egy elkapott gyanúsított kemény megdolgozásától sem visszariadó keménylegény, Bauer állt. Ő volt a kulcsfigurája a sorozatnak, egyúttal cselekedetei rengeteg morális kérdést vetettek fel. Noha könnyen azonosulni lehet a karakter igazságvágyával, ami egyúttal szimpatikussá is tették őt, ám a kritikusok épp azért korholták az egyébként republikánusközeli Fox-csoportot, hogy sorozatukkal ki akarják fehéríteni a terror elleni háború kétes amerikai módszereit, így a kínvallatást vagy épp a titkos CIA-börtönök működtetését.
A sorozatot azonban mégsem ez, mint inkább az őrölte fel, hogy egy idő után nem tudott újat mutatni. Hiába hoztak be új főgonoszokat, a balkáni kiábrándult zsoldosok, arab terroristák után brit kommandósból rendszerellenes terroristává avanzsáló hideg gyilkológépet, vagy épp a kínaiakat, hiába kuszálták meg a szálakat, verték nagyjából óráként tropára Bauert, az egyre bonyolultabb, s így egyre hihetetlenebb, életszerűtlenebb történetvezetés kiégett. S ugyan 2014-ben egy felére rövidített, tizenkét részes londoni kalanddal próbáltak visszatérni, a 24: Live Another Day (magyar címe: Élj egy új napért!) sem tűnt úgy, hogy visszaemeli a sorozatot a régi fényébe.