Nyolcvanhat éves korában, a közelmúltban elhunyt Umberto Lenzi olasz filmrendező. Az utolsó napjait egy római kórházban töltő direktor páratlan életművet hagyott maga után, azzal együtt, hogy karrierjét a kilencvenes évek elején lezárta.
Lenzi a toszkánai Massa Marittimában látta meg a napvilágot 1931-ben, s már fiatalon elvarázsolta őt a mozgóképek világa. Éppen emiatt, az eredeti jogászálmait hamar feladta, s a filmklubok, illetve újságírói munka egyre inkább a vizuális történetmesélés felé terelte őt. Az 1960-as évektől már a rendezői székben találjuk a pályakezdő alkotót, aki harminc év alatt szinte az összes, akkoriban népszerű zsánerben kipróbálta magát. Csinált kalandfilmeket (többek között Zorro, Robin Hood és Sandokan főszereplésével), kémfilmet, westernt, olasz rendőrfilmet (poliziottesco), erotikus krimi-thrillert (vagyis olaszul giallót), háborús mozit, valamint brutális horrort is.
Őt tartják egyébként az elsőnek, aki az úgynevezett kannibálhorror műfajában forgatott: A vad szex országa (Il paese del sesso selvaggio, 1971) című dolgozatával szabadította rá a világra a vásznon tomboló, esőerdőkben élő barbár törzseket. Ezek a történetek persze legalább annyira primitívek, mint amennyire értelem alattinak gondolják a főszereplő, „civilizált” fehér emberek a meglátogatott vadembereket. Aztán persze a sztorik zöme azzal végződik, hogy az indulatok elszabadulnak, a csonkolóeszközök pedig vérvörössé válnak.
Lenzinek amúgy az Eaten Alive! (1980) és a Cannibal Ferox (1981) című iparosmunkák hoztak igazi kétes hírnevet – gyakorlatilag hasonló kanosszajárásra kényszerült miattuk, mint Ruggero Deodato, aki a talán legismertebb kannibálfilmet, a sokáig valós, dokumentumfilmnek gondolt Cannibal Holocaustot készítette, s komolyan meghurcolták miatta, mivel egyes állatokat valóban premier plánban mészároltak le benne. Azonban ahogy Deodatót, úgy Lenzit is éppen ezek miatt a szennyfilmek miatt kedvelik a mai napig oly sokan.
Pedig Lenzi valójában egyáltalán nem szerette vérben, bélben és agydarabkákban tocsogó műveit, és nem is értette, a rajongói mit láttak ezekben az olcsó, színészeknek csak nehezen nevezhető amatőrökkel összerakott munkáiban. Bezzeg a Henry Fonda és John Huston szereplésével készült A nagy csatáról (Il grande attacco, 1978) sose kérdezték őt az interjúkban, mindig csak a horrorfilmekről. Valójában sokkal közelebb álltak hozzá az olyan korábbi munkái, mint például az Orgazmus (Orgasmo, 1969) című giallo, illetve az Erőszakos Nápoly (Napoli Violenta, 1976) című poliziottesco.