Ahogy két éve Az ébredő Erő esetében, majd tavaly a Zsivány Egyesnél is, úgy most sem bírta a legnagyobb magyar moziüzemeltető, a Cinema City Magyarország online jegyértékesítő rendszere. Pedig hétfőn este fél tízkor még azt írták, „mi már nagy erőkkel készülünk a holnapi napra”.
Az elégedetlen ügyfelek tömegei elárasztották a cég Facebook-oldalát, amelyen végül megjelent egy közlemény az eseményekről. „A weboldalunk és a pénzügyi hátteret biztosító kiszolgáló közötti kommunikáció a nagy terhelés miatt jelenleg lelassult, ezért fordulhat elő az, hogy nem kapunk időben visszajelzést a vásárlásról, viszont a jegyárnak megfelelő összeg a vásárlás indításakor már zárolásra került. Így tehát aki a jegyvásárlása során nem kapott visszaigazolást a Cinema City részéről, annak a tranzakciója sikertelennek minősül” – írta a Cinema City. Közölte, aki nem kapott jegyet, visszakapja a pénzét, valamint e-mailben megkeresi a cég. Két éve poszterrel vigasztalták a sikertelen jegyvásárlókat, magam is kaptam plakátot.
Az ügyfelek persze továbbra is dühösek, egyesek azt írják, többé nem néznek filmet a cég mozijaiban, mások amiatt panaszkodnak, hogy a Cinema City ügyfélszolgálatát nem lehetett elérni. Megint mások nem a pénzüket kérnék vissza, hanem jegyet arra az előadásra, ahová vásárolni akartak.
Kerestük az ügyben a Cinema City marketing- és PR-igazgatóját.
– Fel voltunk készülve, megerősítettük a szerverkapacitást, a pénzügyi tranzakciót kiszolgáló PayU is készült a rohamra. Amit tudtunk, megtettünk
– mondta lapunknak Buda Andrea. A gond az volt, hogy a tranzakciókra szánt időkeretet sok esetben túllépték a lelassuló rendszerek, így nem jött létre a jegyvásárlás. Állítása szerint sokkal nagyobb az érdeklődés Az utolsó Jedik iránt, mint amekkora a Zsivány Egyes esetében volt. Sőt mint mondta, a számok alapján régiós összevetésben hazánkban a legnagyobb a Csillagok háborúja rajongótábora,
Magyarországon annyi jegyet adtak el délelőtt, mint a négyszer nagyobb lengyel piacon.
A rajongókat biztosította arról, hogy nyitnak új előadásokat azonos idősávokban, így aki nem járt sikerrel első körben, lehet, hogy ugyanakkorra, de egy másik terembe tud tikettet vásárolni. Hozzátette: azokat keresik meg e-mailben, akik eljutottak odáig a jegyvásárlás folyamatában, hogy valamilyen kontaktot megadjanak.
Érdekesség, hogy a budapesti Corvin és Sugár mozikban lényegében zökkenőmentesen zajlott az elővétel.