A legjobb idegen nyelvű film Oscar-szobráért a chilei A fantastic woman (Egy csodálatos nő), a libanoni The insult (Az inzultus), az orosz Loveless (A szeretetlen) a svéd The square (A négyzet) és Magyarország filmje a Testről és lélekről (On body and soul) van versenyben. Kár volna találgatásokba bocsátkozni az eredményt illetően, abban viszont egyetért a szakma, hogy az idei válogatás rendkívül erős, egyik alkotás sem érdemtelenül vinné haza az Oscar-díjat. Ahogyan bevezetőjében a moderátor, Mark Johnson fogalmazott: mindegyik film kortárs, mindegyik film egy-egy allegória, és mindegyik filmnek megvan az a magas szakmai kvalitása, ami miatt a filmszakma egy remekművének tekinthető, és ami érdemessé teheti az akadémia díjára.
E szavak után az Oscar-díjas producer a színpadra szólította a kategória idei Oscar-jelölt rendezőit, és megkérte őket, hogy a stábok jelen lévő tagjait is mutassák be a szimpózium közönségének. A magyar stáb érkezett legnagyobb létszámmal, amit később maga a rendező indokolt meg. Elmondta: azért is örül, hogy ennyien itt tudnak lenni az Oscaron a csapatából, mert dramaturgiailag minden részletnek fontos szerepe van a filmben – a jelmeznek, a díszletnek, a zenének, utómunkálatoknak stb. –, ezért a Testről és lélekről valóban közös alkotás.
Enyedi Ildikó sajnálkozott, hogy filmjének női főszereplője, Borbély Alexandra az időjárási viszonyok miatt nem érkezett még meg Los Angelesbe, és éppen valamelyik európai reptéren vesztegel. Csapatát méltatva először a producereket mutatta be, Muhi Andrást, Mesterházy Ernőt és Mécs Mónikát, a film vezető producerét. Szalai Károly vágó és Balázs Ádám zeneszerző megjelenését külön kiemelte. Balázs Ádám esetében érdekesség, hogy ő jegyzi a tavalyi, Deák Kristóf által rendezett Oscar-díjas kisfilm, a Mindenki (Sing) zenéjét is. Láng Imola díszlettervező, Sinkovics Judit jelmeztervező is részt vett a szimpóziumon. Végül Havas Ágnest, a Magyar Nemzeti Filmalap vezérigazgatóját is bemutatta a rendező mint a magyar filmművészet egyik legfontosabb alakját.