Az eszközt arra tervezik, hogy űrhajósokat szállítson a világegyetem mélyére: aszteroidákra, a Holdra, a Marsra és a Naprendszeren belüli más célpontokra – emlékeztettek a NASA szakemberei.
Az Oriont a Lockheed Martic cégcsoport fejleszti, a kapszulát egy Delta 4-es vagy egy Atlas 5-ös rakéta szállítja majd az űrbe a Cape Canaveral-i bázisról 2014-ben – közölte Josh Byerly, a NASA szóvivője.
A kapszulát a Föld felszíne feletti 8000 kilométeres pályán tesztelik majd. A tervek szerint kétszer kerüli meg a bolygót, majd több mint 32 ezer kilométer per órás sebességgel lép be újra a légkörbe. Ez elhomályosítja a nemrég nyugdíjazott űrsiklók 28 ezer kilométeres belépési sebességét.
Az űrhajózás történetében eddig az Apollo-10 lépett be legnagyobb sebességgel a légkörbe: 1969-ben óránkénti 39 700 kilométerrel. „A teszt révén megtudjuk, hogy az Orion túléli-e a tervezett sebességnél a belépést” – jegyezte meg Byerly.
A pilóta nélküli teszt 370 millió dolláros pluszköltséget ró a NASA-ra. A hivatal eddig ötmilliárd dollárt költött az Orion-programra, amelynek keretében 2025-re tervezik az első éles küldetést egy aszteroida felszínére.