A szakértő és kollégái azt vizsgálják, hogyan lehet a repülőgéptankokban folyékony hidrogént használni. A kutatást az Európai Unió több mint hárommillió euróval támogatja. Az űrrepülőgéphez hasonló kinézetű Spaceliner nyolcvan kilométeres magasságban siklik majd a Föld légkörében. A gép merőlegesen indul, majd horizontálisan landol – mondta el Sippel.
Egyelőre még a hajtómű biztonságával vannak problémák. A rakétahajtóművek ugyanis még nem olyan megbízhatóak, mint a mai repülőgépeké, így ez fejlesztésre szorul.
A német kutatók véleménye szerint ráadásul mentőkapszulákra is szükség lesz. Az utasok nem a repülőgép törzsében utaznak majd, hanem egy elkülönített „kapszulában”, amelyet röviddel az indulás előtt csatolnak a Spacelinerhez. Ezt a kapszulát aztán vészhelyzet esetén egyszerűen leválasztják a hajtóműről.
A legnagyobb előny a sebesség lesz, az utazási idő jelentősen csökken: harminc óra helyett kilencven perc alatt el lehet majd jutni például Ausztráliába. Ráadásul a Spaceliner környezetkímélő, a rakéta-hajtóanyag ugyanis folyékony hidrogénből és oxigénből áll. A repülés során nem keletkeznek légkört károsító gázok, mint szén-dioxid.
A projekt megvalósulásáig azonban még várni kell. A kutatók szerint 35-40 évre van szükség a kivitelezéshez, amely a költségek függvénye is.

Ezen múlt, hogy nem Erdő Péter lett az új pápa, hanem Prevost bíboros