A szakértő és kollégái azt vizsgálják, hogyan lehet a repülőgéptankokban folyékony hidrogént használni. A kutatást az Európai Unió több mint hárommillió euróval támogatja. Az űrrepülőgéphez hasonló kinézetű Spaceliner nyolcvan kilométeres magasságban siklik majd a Föld légkörében. A gép merőlegesen indul, majd horizontálisan landol – mondta el Sippel.
Egyelőre még a hajtómű biztonságával vannak problémák. A rakétahajtóművek ugyanis még nem olyan megbízhatóak, mint a mai repülőgépeké, így ez fejlesztésre szorul.
A német kutatók véleménye szerint ráadásul mentőkapszulákra is szükség lesz. Az utasok nem a repülőgép törzsében utaznak majd, hanem egy elkülönített „kapszulában”, amelyet röviddel az indulás előtt csatolnak a Spacelinerhez. Ezt a kapszulát aztán vészhelyzet esetén egyszerűen leválasztják a hajtóműről.
A legnagyobb előny a sebesség lesz, az utazási idő jelentősen csökken: harminc óra helyett kilencven perc alatt el lehet majd jutni például Ausztráliába. Ráadásul a Spaceliner környezetkímélő, a rakéta-hajtóanyag ugyanis folyékony hidrogénből és oxigénből áll. A repülés során nem keletkeznek légkört károsító gázok, mint szén-dioxid.
A projekt megvalósulásáig azonban még várni kell. A kutatók szerint 35-40 évre van szükség a kivitelezéshez, amely a költségek függvénye is.
Európából Ausztráliába, másfél óra alatt
Mintegy másfél óra alatt elérhető lehet Európából Ausztrália, ha megvalósíthatóvá válnak a rakétameghajtású repülőgépek.
2012. 02. 02. 18:04
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!