A 85 tonnás űrjármű 19 kilométert tesz meg több megállással, óránként 3,2 kilométeres sebességgel. Egy speciálisan kialakított szállítójárművön halad keresztül Los Angeles utcáin, a nemzetközi repülőtértől a múzeumig. Az Endeavour útjának akadálymentesítéséhez mintegy 400 fát ki kellett vágni, átmenetileg több száz közlekedési
lámpát, illetve közúti jelzőtáblát el kellett távolítani, sőt egyes körzetekben az áramellátást is fel kellett függeszteni.
A központ – előzetes ígérete szerint – ezer új fát fog ültetni a kivágottak helyére.
Az Endeavour 1991-ben került az amerikai űrkutatási ügynökség, a NASA kötelékébe: az űrrepülőgép a Challengert váltotta fel, amely 1986-os fellövésekor megsemmisült, hét asztronauta halálát okozva. Húszéves pályafutása során az Endeavour huszonöt missziót teljesített, 4677 fordulatot tett meg a Föld körül, 299 napot töltött a világűrben, és csaknem 200 millió kilométert repült. Tavaly májusban fejezte be utolsó, 25. küldetését, amelynek keretében számos műszert, köztük a kozmikus sugárzás elemi részecskéit mérő, kétmilliárd dollár értékű Alfa-mágneses spektrométert (AMS-02) szállított a Nemzetközi Űrállomásra.
Az Endeavour 2017-ben kerül végleges helyére
A kaliforniai múzeumban október végétől lesz megtekinthető, de végleges helyére, egy speciálisan neki épített épületszárnyba csak 2017-ben kerül.
Az Endeavour testvérhajóját, a NASA legöregebb „túlélőjeként” tisztelt Discovery űrsiklót a Smithsonian Intézet Steven F. Udvar-Hazy Központjában állították ki, míg az Atlantist, amelynek tavaly júliusi hazatérésével lezárult a harmincéves amerikai űrrepülőgép-program, a Kennedy-űrközpont látogatókomplexumában nézhetik meg az érdeklődők novembertől. Az Endeavour múzeumba szállítása 10 millió dollárba került.