Hogyan kössünk olcsó kgfb-t Suzukira?

Közeledik az év vége, így ismét aktuális a kgfb-szerződések újrakötése. Megnéztük, hogy egy Suzuki Swiftnél mekkora költséggel kell számolnunk.

Szabados Balázs
2012. 11. 08. 4:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hatalmas versengés folyik a biztosítók között a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás terén, hiszen hatalmas piacról beszélünk, és mindenki szeretne minél nagyobb szeletet kihasítani a tortából. Magyarország különösen árérzékeny piac, így nem meglepő, hogy az egykori MÁV biztosítónak olyan sok tagja volt, más kérdés, hogy a kifizetésekkel bizony komoly gondok adódtak, és később csődbe is ment a cég. Ebben a cikkben a Suzuki Swiftre (2008-as évjáratú, 1,3 GLX, légkondis) azért esett a választás, mert ugyebár a „mi autónk”, és a hozzá kapcsolódó biztosítási összegeket nyugodtan irányadónak tekinthetjük a kis- és alsó-középkategóriás gépjárművek esetén.

30 éves budapesti férfi, gyermek nélkül – 6599 Ft-tól

Első tesztalanyunk egy 30 éves, budapesti, érettségivel rendelkező férfi, aki évente 10-15 ezer kilométert autózik, 2002-ben tette le a jogosítványt, rendelkezik folyamatos kgfb-vel, és az egyszerűség kedvéért A0-s bonus-malus fokozatban van. Élettársa van, gyermeke azonban nincs, és nem szeretne casco biztosítást kötni (ennek oka, hogy Magyarországon általában idősek az autók, és nincs rajtuk casco). Mivel nem szeretnénk egyetlen biztosítót sem reklámozni, ezért konkrét cégneveket most nem említünk, de a lényeg, hogy az árak szerint rendezett lista első helyén 5076 forintos negyedévenkénti összeg szerepel, erre még rájön 1523 Ft adó. A második legkedvezőbb áron dolgozó vállalat adóval együtt nagyjából 1200 forinttal drágábban kínálja szolgáltatását, a lista vége felé pedig 15-16 ezres negyedéves díjakat látunk, sőt elrettentésképp egy 28 ezres összeg is borzolja a kedélyeket (szintén adóval együtt).

50 éves szegedi nő, gyermeket nevel – 4259 Ft-tól

Köztudomású, hogy vidéken jóval olcsóbb a biztosítás, ezért a második tesztalanyunk egy 50 esztendős, egyetemet végzett hölgy, aki szintén 10-15 ezer kilométert vezet évente, 1982-ben kapta a jogosítványt, rendelkezik folyamatos kgfb-vell, és A0-s bonus-malus fokozatban van. Élettársa van, egy 18 éven aluli gyermeket nevel, és ő sem szeretne cascót kötni. Az utolsó klikkelés után kiderül, hogy tényleg sokkal kedvezőbb áron köthetünk biztosítást vidéken, ennek a virtuális hölgynek, ha a legolcsóbb biztosítót választja – amely egyébként ugyanaz, mint a budapesti férfinál – negyedévente 3276 + 983 (adó) forintot kellene fizetnie. A többi cég árai aztán lineárisan növekednek egészen 15 ezer forintig (adóval együtt).

 

Egyre több KGFB+ szerződést kötünk

Az előbb említett árak az alapszolgáltatásokra vonatkoznak, azonban a felmérések alapján egyre többen kötnek olyan szerződést, amiben extra szolgáltatás is van. Különösen népszerű például a kátyúkra és gumiabroncsdefektekre vonatkozó kiegészítés, ahol akár 35-40 ezer forintig állja a biztosító az abroncs javítási, szerelési, centrírozási költségeit. Ennek extra költsége nem számottevő, nagyjából 6-800 forinttal kell többet fizetnünk negyedévente, ami a magyar utak állapotát figyelembe véve megtérülő befektetésnek tűnik. Érdekesség, hogy a plusz szolgáltatásokkal kibővítve már nem az a biztosító vezeti az árversenyt, mint a korábban említett két esetben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.