Ingress: amikor a valóság kinyal a mobilból

A valós életben játszódik a Google új játékszoftvere, mely egy olyan világba repíti a felhasználót, amiről eddig csak sci-fi könyvekben olvashattunk.

Szabados Balázs
2012. 11. 23. 6:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Google megint nagyot alkotott, ezúttal a Niantic Labs céggel karöltve. Az Ingress nevű játékszoftver pár napja érhető el az interneten (a program egyelőre csak androidos telefonokon fut), és tulajdonképpen egy alternatív valóságba (Augmented Reality) repíti a felhasználót, ahol a történet szerint az emberiség tudatának irányításáért megy a harc, a felhasználó pedig aktív résztvevője az eseményeknek. Ehhez a játékhoz tehát az otthonülős punnyadás helyett sétálnunk kell a városban, ami mindenképpen jót tesz a kalóriaégetésünknek.

Játszva tanít a program

Az alkalmazás a telefon GPS-rendszerét használja fel arra, hogy meghatározza a felhasználó pozícióját, és külön úti célokat adjon neki (például Szentháromság tér, Oktogon), ahol virtuális energiapontokat gyűjtögethet, mint tette azt Super Mario a nyolcvanas években, csak itt komolyabb a sztori. A pontok segítségével különböző portálokat lehet megnyitni, ami által egyre mélyebben elmerülhetünk a történetben, sőt a játék elején azt is eldönthetjük, hogy a jó vagy a rossz oldalon állunk. Külön dicséret illeti a fejlesztőket, amiért a program kiállításokra és könyvtárakba is elvezet minket, ezáltal egy kis kultúra is ragadhat ránk.

 

A Google ráérzett a piaci résre

A forgatókönyvírókat a híres sorozatkészítő, J.J. Abrams (Alias, Lost, Fringe) ihlette meg, de a fejlesztők az Ingressnél semmiképp sem szerették volna, ha lezáratlan maradna a sztori vagy esetleg függőség alakulna ki a játékosoknál, ezért hozzávetőlegesen egyéves játékidővel kalkuláltak. Ennyi idő alatt rengeteget fogunk majd sétálni, és ha jó levegő lenne a nagyvárosokban, akkor még egészségesnek is hívhatnánk a Google új alkalmazását.

Persze a Google sem készítette volna el az Ingresst, ha nem lenne benne biznisz. A vállalat komoly reklámbevételre számíthat, hiszen számos érintett pont közelében létező boltok és termékek vannak, a marketingeseik pedig már szerződést is kötöttek a Hint Water, Zipcar és Jamba Juice termékeket promotáló cégekkel. Íme egy bemutató videó a játékról:


 

Tény, hogy az Ingress hatalmas áttörést jelent a játékszoftver-piacon, mert összekötötte a virtuális világot a valósággal, így biztosak lehetünk benne, hogy sok hasonló program fogja követni őt a jövőben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.