A megállapításra amerikai kutatók jutottak azután, hogy 68 önkéntest laboratóriumban teszteltek. Megkérték őket, hogy öt órán át ne egyenek semmit, utána pedig a csapat felét jóllakatták, a másik felét pedig éhesen hagyták, és mindenkit elküldtek bevásárolni.
A vásárláshoz nem kellett elmenniük, netboltokból vehettek ennivalót. A kiéhezettek átlagosan 5,7 kalóriadús terméket vásároltak, míg a nem éhesek csak 3,9-et.
A második kísérletben már valódi élelmiszerboltban vásároltattak be 82 alannyal, különböző időben. Akik délután egy és négy óra között – azaz nem sokkal ebéd után – mentek, átlagosan 8 kalóriában gazdag portékával léptek ki az üzlet ajtaján. Akik délután 4 és este 7 között, azaz nagy valószínűséggel éhesebben tértek be a boltba, 11 laktatóbb terméket vettek – ismertette a Cornell Egyetem tanulmányát a The Daily Mail című brit lap.