Az idei Consumer Electronics Show egyik nagy dobása az Audi és a Tesla január 7-én bemutatott okosautói.
A Las Vegas-i techbörze különlegessége a két autómárka high-tech tuningolása, szinkronizálása a világhálóval és az autóvezérléssel. A lézeralapú működés a jövőben egy új, biztonságosabb, akár sofőr nélküli közlekedést előre vetítő jövőjéről korábban itt írtunk. Az Android alapú, internetes és lézeres autócsodák biztonsági vértezete azonban egyelőre még nem tisztázott.
Az Audi okosautók a mobil internetes eszközökhöz hasonlóan folyamatos kapcsolatban lesznek a világhálóval, menet közben is, bárhol, bármikor. Az utasok internetes rádiókat hallgathatnak, híreket olvashatnak, állandó Facebook és Twitter kapcsolat révén folyamatosan követhetik a közösségi média történéseit. Az autó wifijén keresztül akár nyolcan is tudnak majd egymástól függetlenül internetezni.
A CES eddig
Hajlított óriástévék, tabletbe csatolható okostelefonok, – ezzel készülnek a nagy márkák.
Idén az óriáscégek mellett három magyar cég is megtalálható a vegasi világkiállításon.
Az idei CES első fotógalériáját itt tudja megtekinteni.
Audi vezérigazgatója, Rupert Stadler szerint az autógyártók a jövőben egy egész „globális partneri ökoszisztémát” építenek ki, aminek az Nvidia szuperchipje és az AT&T szolgáltatása egyaránt része lesz, beleértve a Qualcommot és a Google-t is. A küldetés célja, hogy a két fejlesztés „betemesse az árkot” autók és a fogyasztói elektronika között – fogalmazott Stadler.
Eközben a Tesla is bemutatta a jövő elektromos autóját: az AT&T kommunikáció szolgáltató rendszere nemcsak a motordiagnosztikát felügyeli, hanem a webböngészést is lehetővé teszi, gyakorlatilag mozgó internetes eszközként használva az autót, annak 17 hüvelykes érintőképernyőjének segítségével.
Az autós internethasználat felvet bizonyos biztonsági kérdéseket. A legtöbb országban tiltott a vezetés közbeni mobihasználat, amit a Tesla hangutasításos vezérlőrendszerrel küszöbölt ki, így nem oszlik meg a figyelme vezetőnek a képernyő és az út között.
Egy másik, egyelőre megoldatlan probléma a hackertámadások kivédése. Mit tegyen az autótulajdonos, ha a számítógépén keresztül belemásznak a kocsi elektronikai, biztonsági és vezérlőrendszerébe? A kérdés még nyitott, a Tesla még nem nyilatkozott a kérdést illetően.