A társaság szeptemberben mutatta be a teljesen egyedi elképzelésen alapuló Steam Controller prototípusát, a végleges verzió nemrég készült el. A már kinézetre is szokatlan irányítón nem találunk analóg kart, a fejlesztők két homorú trackpadre bízták az irányítást, melyek érintésérzékenyek, és speciális szenzoraik révén páratlan precizitást és kényelmet biztosítanak. Minél távolabb helyezzük ujjunkat a középponttól, annál gyorsabban mozog a játékbeli karakter, ahogy az a mellékelt videón is látszik.
A szerkezet amúgy nagyon hasonlít az Xbox 360 kontrolleréhez, rengeteg gombot találunk rajta, melyekkel szoftvertől függően lőhetünk, gázt adhatunk, ugorhatunk, guggolhatunk stb. A szerkezetet továbbfejlesztett rezgőmotorral látták el a fejlesztők, amely változó erősségű és impulzusú jelzésekkel képes növelni a játékélményt.
A Steam Controller a gyakorlatban egér és billentyűzet párosának tünteti fel magát a játékprogramokban, de egyelőre viszonylag kevés szoftverrel kompatibilis. Ettől függetlenül komoly jövő áll előtte, mivel a tesztelők nagyon pozitív visszajelzéseket adtak, így könnyen előfordulhat, hogy néhány év múlva az összes konzoljáték irányítóegysége hasonló elven fog működni.