Leáldozott a joysticknak, itt a Steam Controller

A Valve cég célja az volt, hogy elkészítse az eddigi legjobb, legpontosabb gamepadet.

SZB
2014. 03. 18. 7:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A társaság szeptemberben mutatta be a teljesen egyedi elképzelésen alapuló Steam Controller prototípusát, a végleges verzió nemrég készült el. A már kinézetre is szokatlan irányítón nem találunk analóg kart, a fejlesztők két homorú trackpadre bízták az irányítást, melyek érintésérzékenyek, és speciális szenzoraik révén páratlan precizitást és kényelmet biztosítanak. Minél távolabb helyezzük ujjunkat a középponttól, annál gyorsabban mozog a játékbeli karakter, ahogy az a mellékelt videón is látszik.

A szerkezet amúgy nagyon hasonlít az Xbox 360 kontrolleréhez, rengeteg gombot találunk rajta, melyekkel szoftvertől függően lőhetünk, gázt adhatunk, ugorhatunk, guggolhatunk stb. A szerkezetet továbbfejlesztett rezgőmotorral látták el a fejlesztők, amely változó erősségű és impulzusú jelzésekkel képes növelni a játékélményt.

A Steam Controller a gyakorlatban egér és billentyűzet párosának tünteti fel magát a játékprogramokban, de egyelőre viszonylag kevés szoftverrel kompatibilis. Ettől függetlenül komoly jövő áll előtte, mivel a tesztelők nagyon pozitív visszajelzéseket adtak, így könnyen előfordulhat, hogy néhány év múlva az összes konzoljáték irányítóegysége hasonló elven fog működni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.