A projektet a Thales Alenia Space irányítja olyan partnerekkel, mint az Airbus Defense & Space, a Zodiac Marine és a CEA-Liten. A StratoBus a sztratoszférában, húsz kilométer magasan fog repülni, messze a kereskedelmi útvonalak felett, tehát nem jelent veszélyt a repülőkre.
A 70-100 méter hosszúra tervezett léghajó szénszálas anyagból készül, napelemek és könnyű üzemanyagcellák révén hajtja meg a két elektromotort, emellett mintegy 200 kilónyi hasznos terhet tud szállítani, ami azt jelenti, hogy tele lesz pakolva kommunikációs egységekkel és nagy felbontású kamerákkal.
A békés célra szánt légi jármű sokkal részletesebb felvételeket tud készíteni a felszínről, mint a műholdak, így tökéletes megoldás lehet határmegfigyelésekhez, a kalóztevékenységek nyomon követésére, de adott esetben a GPS-műholdrendszert is ki tudja egészíteni vagy helyettesíteni. A beépített szenzoroktól függően meteorológiai vizsgálatokra is alkalmas lehet, és katasztrófahelyzetben (erdőtűz, árvíz, olajszennyezés) friss információkkal láthatja el a mentőcsapatokat.
A kommunikációs egységek révén az is felmerült a tervezőkben, hogy StratoBus a problémás, hegyvidékes területeken növelhetné a mobil- és internetes hálózat lefedettségét, ami komoly előrelépési lehetőséget jelentene a fejlődő országoknak.
A léghajó közel egy évig képes működni a sztratoszférában, aztán egy kis földi szervizelés és feltöltés után már mehet is vissza dolgozni. A Franciaországban készülő StratoBus kísérleti útjára öt éven belül kerülhet sor, és ha beváltja a reményeket, akkor hamarosan több száz ilyen jármű bevetésére kerülhet sor.