Áttörés előtt a viselhető mobileszközök piaca

Okosóra, okosszemüveg – divatba jönnek a digitális kiegészítők. Mikorra várható a „robbanás”?

UDM
2014. 04. 15. 3:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ilyen eszközök forgalma az idén meghaladhatja a 19 milliót, a tavalyinak több mint háromszorosát, majd az eladási szám 78,4 százalékos átlagos éves növekedési ütem mellett 2018-ra 112 millióra emelkedhet.

A növekedést elsősorban divatmárkanevek alatt értékesített, viszonylag egyszerű és alacsony árfekvésű, viselhető egyfunkciós készülékek vezetik majd. Olyanok, amelyek dedikált feladatukat általában okostelefonhoz, táblagéphez vagy személyi számítógéphez csatlakoztatva látják el, ilyen például a sportolás közben használatos teljesítmény- vagy pulzusmérő.

A másik piaci szegmens az olyan viselhető eszközöké (öltözékek okoskiegészítői), amelyekre már harmadik forrásból származó alkalmazásokat is lehet telepíteni, növelni lehet így funkciógazdagságukat, de feladatukat az elsőhöz hasonlóan okostelefonhoz, táblagéphez vagy személyi számítógéphez csatlakoztatva látják el. Ilyen például az okosóra.

A harmadik piaci szegmens pedig az olyan teljesen autonóm, minden más eszköztől független, az internethez önmaga is csatlakozni képes okoskiegészítőké, mint amilyen a Google Glass is.

Az IDC szerint a viselhető eszközök piaci áttörése már kész ténynek tekinthető, a kérdés csak az, hogy pontosan mikorra várható, de a piackutató már 2016-ban erre számít.

Az IDC által 50 ezer felhasználó körében világszerte végzett ConsumerScape 360° felmérésből a már számos ilyen eszközt piacra vitt Samsung került ki győztesen mint a viselhető cikkek legmegbízhatóbb márkája, megelőzve sorrendben az Apple, a Sony és a Google márkaneveket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.