Ezért kapott dicséretet az Apple és a Facebook

Az internetcégek körében az Apple és a Facebook a vezető az energiatudatosság terén.

kn
2014. 04. 03. 14:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nemzetközi környezetvédelmi szervezet közzétett Clicking Clean (Tisztán klikkelni) című jelentése szerint egyre több IT-vállalkozás helyez hangsúlyt arra, hogy tevékenységéhez minél nagyobb arányban vagy akár kizárólag megújuló energiaforrást vegyen igénybe.

„Az Apple, a Facebook és a Google a megújuló energiahordozókra való átállásukkal a valós világban való fordulathoz is hozzájárulnak” – hangsúlyozta Claudia Sprinz. A Greenpeace elektronikai szakértője szerint az Amazon eközben tartósan megtagadja az energialábnyomára vonatkozó adatok nyilvánosságra hozatalát, a Twitter pedig semmiféle erőfeszítést nem tesz a megújuló energia irányában. „Az IT-vállalkozásoknak fel kell ismerniük felelősségüket, és 100 százalékban át kell állniuk a megújuló energiahordozókra” – hangoztatta Sprinz.

A Greenpeace 19 vállalkozás összesen 300 adatközpontját vizsgálta jelentésében, amely immár a negyedik volt a témában. A nagy adatközpontok ipari méretű üzemek, amelyek egy kisváros elektromos fogyasztásával rendelkeznek, és néha jelentős légszennyezést jelentenek a dízelmotorok kipufogógázával.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.