A nemzetközi környezetvédelmi szervezet közzétett Clicking Clean (Tisztán klikkelni) című jelentése szerint egyre több IT-vállalkozás helyez hangsúlyt arra, hogy tevékenységéhez minél nagyobb arányban vagy akár kizárólag megújuló energiaforrást vegyen igénybe.
„Az Apple, a Facebook és a Google a megújuló energiahordozókra való átállásukkal a valós világban való fordulathoz is hozzájárulnak” – hangsúlyozta Claudia Sprinz. A Greenpeace elektronikai szakértője szerint az Amazon eközben tartósan megtagadja az energialábnyomára vonatkozó adatok nyilvánosságra hozatalát, a Twitter pedig semmiféle erőfeszítést nem tesz a megújuló energia irányában. „Az IT-vállalkozásoknak fel kell ismerniük felelősségüket, és 100 százalékban át kell állniuk a megújuló energiahordozókra” – hangoztatta Sprinz.
A Greenpeace 19 vállalkozás összesen 300 adatközpontját vizsgálta jelentésében, amely immár a negyedik volt a témában. A nagy adatközpontok ipari méretű üzemek, amelyek egy kisváros elektromos fogyasztásával rendelkeznek, és néha jelentős légszennyezést jelentenek a dízelmotorok kipufogógázával.