A Google a világ legértékesebb márkája

2013-hoz képest 40 százalékkal nőtt a márka értéke, és elérte a 158,8 milliárd dollárt.

UDM
2014. 05. 24. 14:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A második helyen van az Apple 147,8 milliárd dollárral, a harmadik helyen az IBM 107,5 milliárd dollárral, a negyediken a Microsoft 90,1 milliárd dollárral, azaz a listát nagy fölénnyel a technológiai vállalatok vezetik.

A listán szereplő száz márkának az összesített értéke 12 százalékkal nőtt egy év alatt, 2600-ról 2900 milliárd dollárra. 2013 jó év volt, 2006 óta gyűjt adatokat a Millward, és 2009 óta az átlagos éves növekedési ütem csak 6 százalék volt.

A listán egyértelműen domináns szerepük van az amerikai és európai márkáknak, indiai márka nem is jutott be a száz legértékesebb közé, afrikai csak egy, és a listán szereplő kínai márkák száma csökkent.

A száz vállalat iparági megoszlás szerint összesen 14 kategóriába sorolható. A márkák értéke minden kategóriában emelkedett, legjobban a ruházati cikkeket gyártó és forgalmazó cégeké (29 százalékkal), legkevésbé az olaj- és gázipari cégeké (3 százalékkal).

Új trendek is megfigyelhetők a listán szereplő vállalatok között: nagyobb szerep jut a közösségi médiának. A 21. helyet elérő, 35,7 milliárd dolláros márkaértékkel rendelkező Facebook már szerepelt a listán korábban is, de most először jutott fel a Twitter (71. hely 13,8 milliárd dollárral) és a Linkedin (78. hely, 12,4 milliárd dollár).

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.