Hatalmas bevételt jelent, de függést is

Százmillióan függnek kórosan számítógépes játékoktól Kínában.

kn
2014. 05. 15. 15:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A számítógépes játékokat gyártó Giang Interactive vállalat és az Eguan kínai piackutató cég közös kutatása szerint a teljes lakosság 7,5 százaléka függ ma valamilyen mértékben számítógépes játékoktól a kelet-ázsiai országban.

A jelentés úgy fogalmaz: százmillió játékos szenvedett hobbija következtében „mentális változást”, vagyis vesztette el önkontrollját vagy vált függővé a játéktól. A férfiak a nőknél 30 százalékkal nagyobb valószínűséggel tartoznak a függők kategóriájába, s a függők aránya a jelentés szerint lakóhelytől függően is változik.

A megszállott játékosok legnagyobb arányban, 30 százalékban az északkeleti tartományokban élnek, a közép-kínai Honan tartományban 17, a kelet-kínai Fucsien tartományban 13 százalékban koncentrálódnak.

A helyzetükkel a statisztikák szerint ugyanakkor az érintettek nincsenek tisztában. Arra a kérdésre, van-e játékfüggő a környezetükben, 67 százalék felelt igennel, magát ugyanakkor kevesebb, mint 0,1 százalékuk helyezte ennek a csoportnak a tagjai közé.

Az online játékok piaca töretlenül nő az országban: értéke tavaly már a kétmilliárd dollárt közelítette, mely a 2012-es értéknek két és félszerese.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.