Alexej Pazsitnov a nyolcvanas években programozóként dolgozott a Szovjetunióban, és 1984-ben készült el a Tetris nevű játékprogramjával, melyet egy Electronica 60 elnevezésű számítógépen írt meg. Maga a szó a görög tetra (jelentése négy), és a tenisz szóból ered, ami Pazsitnov kedvenc sportja volt. A zseniális szakember a kódot aztán megosztotta barátaival, ismerőseivel, akik átírták azt IBM PC-re, és rövid időn belül az alkalmazás elterjedt a Szovjetunió határain belül
Pazsitnov később így nyilatkozott a játék első változatáról: „A program nem volt bonyolult, akkor még nem gyűltek a pontok, nem volt szintlépés, mégsem tudtam abbahagyni a játékot, annyira magával ragadott”.
Két évvel később, 1986-ban a Tetris átlépte a határt, ráadásul magyar programozóknak köszönhetően! Hazánkban készítették el ugyanis a szoftver Apple II, valamint a Commodore 64-es változatát, amire aztán felfigyelt az Andromeda nevű brit cég, és megpróbálta felvenni a kapcsolatot Alexej Pazsitnovval a szerzői jogok megvásárlása ügyében. Persze akkoriban ez nem volt túl egyszerű, a következő két év jogilag igencsak kaotikusan alakult, nem is sikerült a szerződést aláírni, ettől függetlenül 1987-ben elkészült egy továbbfejlesztett IBM-es változat, majd hamarosan piacra került a játék Commodore 64-re, Amigára, Atari ST-er and Apple II-re.
1988-ban aztán a szovjetek létrehozták az Elektronorgtechnica nevű céget, abból a célból, hogy utólag bár, de értékesítsék a jogokat, ami végül sikerült is, azonban természetesen szegény Alexej Pazsitnov semmilyen módon nem részesült a profitból, legfeljebb kapott egy kitüntetést...
1989-ben a Nintendo 35 millió Tetris játékot adott el a Game Boyhoz, ami hatalmas sikernek számított. 1991-ben, a Szovjetunió szétesése után Alexej Pazsitnov az USA-ba utazott, ahol felvette a kapcsolatot Henk Rogersszel, akivel régen is tárgyalt a jogokról, és Rogers minden segítséget megadott neki, hogy az orosz zseni végre megkapja az őt illető juttatást a Tetris után. Végül erre csak 1996-ban került sor, addig tartott a jogi huzavona. Pajitnov ugyanabban az évben el kezdett dolgozni a Microsoftnál, és rengeteg játék elkészítésében főszerepet vállalt egészen 2005-ig.