Az 1500 éves templom szerzetesei a kínai Alibaba online kereskedelmi portál júniusi rendezvényén igyekeztek magukba szívni az applikációfejlesztés fortélyait. Lin Hsziao-szung, a saolin márkát menedzselő vállalat vezetője szerint könnyen lehet, hogy a mobiltelefonra készülő játékban maguk a templom harcművész szerzetesei lesznek a főszereplők.
Mint elmondta, a játékban kardok és botok is szerepelnek, a felhasználók interaktív módon sajátíthatják el a kungfut, anélkül, hogy fel kellene mászniuk a közép-kínai Honan tartománybeli Szung-hegyen lévő kungfu harcművészeti szentélybe. Lin szerint a projekt még teljesen kezdetleges állapotban van, ezért nem is szolgált további részletekkel.
A templom 2001-ben indított egy honlapot, amelyen elsőként tett közé a saolin kungfuval kapcsolatos titkokat. Később meditációs ruhákat, gyertyákat, ingeket és órákat kezdett értékesíteni a Taobao nevű e-kereskedelmi portálon. Két évvel ezelőtt hozott létre saját fiókot a Weibo mikroblogportálon, amelyen immár 60 ezer követője van.
Ma már a templom irodai részlegének egészén van vezeték nélküli internetkapcsolat, és szinte az összes fiatal szerzetes okostelefont használ. „Az olajlámpa fényénél való meditálás időszaka lejárt. Muszáj lépést tartanunk a korral” – mondta egy húszas éveiben járó szerzetes.