A Hyperloop egy föld feletti csőből áll, amelyben vákuum uralkodik, így a Los Angeles és San Francisco közötti távolságot félóra alatt meg lehetne tenni. Az 57 oldalas tervről akkor rengeteg értekezés született, de az elmúlt évben már-már a feledés homályába merült az ötlet – olvashatjuk az Androbit.net cikkében.
A háttérben viszont néhány ambiciózus fejlesztőmérnök megalapította a Hyperloop Transportation Technologiest, ami Musk terveit fejlesztette tovább. Most pénteken kiadtak egy 68 oldalas jegyzőkönyvet, így sikerült újból a címlapokra kerülniük. A cégről is illik beszámolni, ugyanis nem egy átlagos vállalatról van szó, hanem a JumpStartFund megoldását használják, ami annyit tesz, hogy a dolgozók csak akkor kapnak fizetést, ha a firma elkezd nyereséget termelni.
Az eredeti ötletet is átalakították kissé, hiszen Elon tervében egy felfelé nyíló ajtókkal felszerelt kapszula volt, ami a vákuumcsőben haladt volna, a UCLA mérnökei viszont egy belső kabint álmodtak meg, amelyet egy külső héj borítana, ez érintkezne a cső falával. Utóbbiban kapnának helyet az akkumulátorok, a kompresszorok, továbbá olyan technológiai felszerelések, amelyek a hangsebesség eléréséhez szükségesek.
A hozzávetőlegesen száztagú fejlesztőcsoport a lehetséges utakat is analizálja, ugyanis Los Angeles és San Francisco összekötésén kívül felmerült még egy Los Angeles–Las Vegas cső is, de a későbbi tervek között egy, az egész Egyesült Államokon átívelő rendszer kiépítése is megtalálható. Végső soron a HTT most azon van, hogy sikerüljön összehozni egy Hyperloopot, a kezdő- és végpont meghatározása jelen pillanatban másodlagos.
A Hyperloop Transportation Technologies vezérigazgatója nyilatkozata szerint a közeljövőben egy működőképes prototípus építése lesz a legfontosabb. Dirk Ahlborn azt állította, hogy már sikerült megoldani a vákuumcső létrehozása közben felmerülő problémákat, továbbá ezen csatorna oszlopokra helyezése sem jelent már gondot. Eddigi tapasztalataik szerint egy 400 mérföldes, vagyis nagyjából 650 kilométer hosszúságú Hyperloop megépítése 6-10 milliárd dollárba kerülhet.
Ez rengeteg pénz, azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy a légi közlekedésnél jelentősen gyorsabb lesz, hiszen nem kell majd jó előre odaérni, hanem elég a vonat indulása előtt néhány perccel megjelenni, vagyis a Hyperloop az üzletemberek és a döntéshozók időmenedzsmentjét könnyítheti meg. Amennyiben ezt ők is realizálják, már nem is tűnik olyan elérhetetlennek az összeg, és talán 2025-re az első Hyperloop is megépül az Államokban.
További érdekes cikkeket talál az Androbit.net oldalán.