Egy évtizeden belül megépülhet a Hyperloop

Elon Musk, a Tesla és a SpaceX vállalatok vezérigazgatója még tavaly nyáron vetette fel a Hyperloop ötletét.

Droppa Béla
2014. 12. 27. 8:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Hyperloop egy föld feletti csőből áll, amelyben vákuum uralkodik, így a Los Angeles és San Francisco közötti távolságot félóra alatt meg lehetne tenni. Az 57 oldalas tervről akkor rengeteg értekezés született, de az elmúlt évben már-már a feledés homályába merült az ötlet – olvashatjuk az Androbit.net cikkében.

A háttérben viszont néhány ambiciózus fejlesztőmérnök megalapította a Hyperloop Transportation Technologiest, ami Musk terveit fejlesztette tovább. Most pénteken kiadtak egy 68 oldalas jegyzőkönyvet, így sikerült újból a címlapokra kerülniük. A cégről is illik beszámolni, ugyanis nem egy átlagos vállalatról van szó, hanem a JumpStartFund megoldását használják, ami annyit tesz, hogy a dolgozók csak akkor kapnak fizetést, ha a firma elkezd nyereséget termelni.

Az eredeti ötletet is átalakították kissé, hiszen Elon tervében egy felfelé nyíló ajtókkal felszerelt kapszula volt, ami a vákuumcsőben haladt volna, a UCLA mérnökei viszont egy belső kabint álmodtak meg, amelyet egy külső héj borítana, ez érintkezne a cső falával. Utóbbiban kapnának helyet az akkumulátorok, a kompresszorok, továbbá olyan technológiai felszerelések, amelyek a hangsebesség eléréséhez szükségesek.

A hozzávetőlegesen száztagú fejlesztőcsoport a lehetséges utakat is analizálja, ugyanis Los Angeles és San Francisco összekötésén kívül felmerült még egy Los Angeles–Las Vegas cső is, de a későbbi tervek között egy, az egész Egyesült Államokon átívelő rendszer kiépítése is megtalálható. Végső soron a HTT most azon van, hogy sikerüljön összehozni egy Hyperloopot, a kezdő- és végpont meghatározása jelen pillanatban másodlagos.

A Hyperloop Transportation Technologies vezérigazgatója nyilatkozata szerint a közeljövőben egy működőképes prototípus építése lesz a legfontosabb. Dirk Ahlborn azt állította, hogy már sikerült megoldani a vákuumcső létrehozása közben felmerülő problémákat, továbbá ezen csatorna oszlopokra helyezése sem jelent már gondot. Eddigi tapasztalataik szerint egy 400 mérföldes, vagyis nagyjából 650 kilométer hosszúságú Hyperloop megépítése 6-10 milliárd dollárba kerülhet.

Ez rengeteg pénz, azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy a légi közlekedésnél jelentősen gyorsabb lesz, hiszen nem kell majd jó előre odaérni, hanem elég a vonat indulása előtt néhány perccel megjelenni, vagyis a Hyperloop az üzletemberek és a döntéshozók időmenedzsmentjét könnyítheti meg. Amennyiben ezt ők is realizálják, már nem is tűnik olyan elérhetetlennek az összeg, és talán 2025-re az első Hyperloop is megépül az Államokban.

További érdekes cikkeket talál az Androbit.net oldalán.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.