Íme Putyin elnöki gépe és páncélozott limuzinja

Utánajártunk, mit tud a Magyarországra látogató orosz elnök, Vlagyimir Putyin repülőgépe és Mercedes S600 Pullman Guard autója, mely több gránátrobbanást is kibír.

Szabados Balázs
2015. 02. 17. 12:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vlagyimir Putyin elnöki gépe egy erősen átalakított Il–96-300PU, melyből összesen négyet gyártottak. A gép polgári változata először 1988-ban emelkedett a magasba, négy darab bivalyerős sugárhajtóművel látták el, és 262 utas szállítására volt alkalmas. Az elnöki gépben természetesen nincs ennyi ülés, és nagyon komoly kényelmi, kommunikációs, valamint védelmi berendezésekkel látták el. A borítása természetesen páncélozott, valamint aktív rakétaelhárító rendszert építettek bele, ami mind az infravörös, mind a radarirányítású rakétákat képes megtéveszteni.


A beltér kialakítását a klasszikus orosz művészet inspirálta, és egyes források szerint a felhasznált anyagok tekintetében a bőr, a márvány, a minőségi fa, valamint a kézzel szőtt szőnyegek dominálnak. A toalettre sem lehet azt mondani, hogy egy mezei pottyantós budi lenne, ugyanis 75 ezer dollárba került. Természetesen a repülőgép konkrét védelmi berendezéseit a titok homálya övezi, de gyanítható, hogy felszerelték menekülőkapszulával is, tehát ha a gép támadás alatt áll, akkor az elnök vész esetén el tudja hagyni a gépet egy ejtőernyőkkel felszerelt kabinban.

Vlagyimir Putyin az elsők között rendelt a 2008-ban piacra dobott szuperbiztonságos Mercedesből. Az autó kívülről teljesen úgy néz ki, mint egy hatalmas és kényelmes limuzin, a tulajdonságai alapján azonban inkább egy tankhoz kellene hasonlítanunk. Hossza majdnem 6,5 méter, a tömege 5,8 tonna, szemben egy átlagos limuzin 2 tonnájával. A különbség természetesen a páncélzat, valamint a hihetetlenül nehéz és vastag golyóálló üvegek miatt adódik. Az autó az egyik legkomolyabb védelmi szintet kapta, amit VR7 elnevezéssel illetnek – ellenáll a géppuskák lövedékeinek, a gránátrobbanásoknak, sőt még azt is kibírja, ha aknára fut, vagy kilövik a gumijait. Akkor sem kell pánikba esnie a tulajdonosnak, ha gáztámadás éri, ugyanis a kocsi hermetikusan lezárható, és ilyenkor saját oxigéntartály biztosítja a friss levegőt. Külső tűzoltórendszerrel is ellátták a Pullman Guardot, így a támadóknak a kocsi felgyújtásával sem érdemes próbálkozniuk.

A keréktárcsáról nem leváló rögzítési rendszernek és a speciális gumiknak köszönhetően a jármű bármilyen defekt esetén is irányítható marad, és még szitává lőtt gumikkal is képes 200 kilométert megtenni, maximum 80 km/h sebességgel. A motorháztető alatt egyébként egy 5,5 literes V12-es biturbós erőforrást találunk 517 lóerős teljesítménnyel és bődületes, 830 newtonméter nyomatékkal. A nagy tömegnek megfelelően a felfüggesztést és a fékeket is megerősítették, a sofőrök pedig arra vannak kiképezve, hogy támadás esetén kimenekítsék a főnököt a szorult helyzetből, segítséget kérjenek, és minél hamarabb biztonságos helyre navigálják az autót.


A kényelmi berendezések terén természetesen a maximumot nyújtja a Mercedes, így legfeljebb a masszírozós bőrüléseket (lábtartókkal), a minibárt és a beépített tévét, valamint számítógépet érdemes kiemelni.

A Mercedes S600 Pullman Guard alapváltozata 300 millió forintba kerül, de ez „csak” VR4-es védelmet ad, az extraként rendelhető VR7-es változat potom 380 millióba kerül. Az alábbi videón megtekinthetik, mit bír ki az elnöki páncélautó.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.