Vlagyimir Putyin elnöki gépe egy erősen átalakított Il–96-300PU, melyből összesen négyet gyártottak. A gép polgári változata először 1988-ban emelkedett a magasba, négy darab bivalyerős sugárhajtóművel látták el, és 262 utas szállítására volt alkalmas. Az elnöki gépben természetesen nincs ennyi ülés, és nagyon komoly kényelmi, kommunikációs, valamint védelmi berendezésekkel látták el. A borítása természetesen páncélozott, valamint aktív rakétaelhárító rendszert építettek bele, ami mind az infravörös, mind a radarirányítású rakétákat képes megtéveszteni.
A beltér kialakítását a klasszikus orosz művészet inspirálta, és egyes források szerint a felhasznált anyagok tekintetében a bőr, a márvány, a minőségi fa, valamint a kézzel szőtt szőnyegek dominálnak. A toalettre sem lehet azt mondani, hogy egy mezei pottyantós budi lenne, ugyanis 75 ezer dollárba került. Természetesen a repülőgép konkrét védelmi berendezéseit a titok homálya övezi, de gyanítható, hogy felszerelték menekülőkapszulával is, tehát ha a gép támadás alatt áll, akkor az elnök vész esetén el tudja hagyni a gépet egy ejtőernyőkkel felszerelt kabinban.
Vlagyimir Putyin az elsők között rendelt a 2008-ban piacra dobott szuperbiztonságos Mercedesből. Az autó kívülről teljesen úgy néz ki, mint egy hatalmas és kényelmes limuzin, a tulajdonságai alapján azonban inkább egy tankhoz kellene hasonlítanunk. Hossza majdnem 6,5 méter, a tömege 5,8 tonna, szemben egy átlagos limuzin 2 tonnájával. A különbség természetesen a páncélzat, valamint a hihetetlenül nehéz és vastag golyóálló üvegek miatt adódik. Az autó az egyik legkomolyabb védelmi szintet kapta, amit VR7 elnevezéssel illetnek – ellenáll a géppuskák lövedékeinek, a gránátrobbanásoknak, sőt még azt is kibírja, ha aknára fut, vagy kilövik a gumijait. Akkor sem kell pánikba esnie a tulajdonosnak, ha gáztámadás éri, ugyanis a kocsi hermetikusan lezárható, és ilyenkor saját oxigéntartály biztosítja a friss levegőt. Külső tűzoltórendszerrel is ellátták a Pullman Guardot, így a támadóknak a kocsi felgyújtásával sem érdemes próbálkozniuk.
A keréktárcsáról nem leváló rögzítési rendszernek és a speciális gumiknak köszönhetően a jármű bármilyen defekt esetén is irányítható marad, és még szitává lőtt gumikkal is képes 200 kilométert megtenni, maximum 80 km/h sebességgel. A motorháztető alatt egyébként egy 5,5 literes V12-es biturbós erőforrást találunk 517 lóerős teljesítménnyel és bődületes, 830 newtonméter nyomatékkal. A nagy tömegnek megfelelően a felfüggesztést és a fékeket is megerősítették, a sofőrök pedig arra vannak kiképezve, hogy támadás esetén kimenekítsék a főnököt a szorult helyzetből, segítséget kérjenek, és minél hamarabb biztonságos helyre navigálják az autót.
A kényelmi berendezések terén természetesen a maximumot nyújtja a Mercedes, így legfeljebb a masszírozós bőrüléseket (lábtartókkal), a minibárt és a beépített tévét, valamint számítógépet érdemes kiemelni.
A Mercedes S600 Pullman Guard alapváltozata 300 millió forintba kerül, de ez „csak” VR4-es védelmet ad, az extraként rendelhető VR7-es változat potom 380 millióba kerül. Az alábbi videón megtekinthetik, mit bír ki az elnöki páncélautó.