A repülőgép továbbindulását Nankingból május eleje óta már többször elhalasztották a rossz időjárási feltételek miatt. A Solar Impulse 2 a repülés hetedik szakaszát, a Nankingból Hawaiira vezető utat a tervek szerint mintegy 120 óra alatt tette volna meg. A mintegy 8172 kilométeres táv alatt a pilótafülkében ezúttal a gépet felváltva vezető két pilóta közül Andre Borschberg ült volna.
A svájci pilóta szerint ez lesz a világkörüli út legnehezebb része. Nagyon fontos, hogy a kizárólag napenergiával működő repülő akkumulátorai napközben mindig jól feltöltődjenek, hogy aztán bírják a napfénymentes éjszakai órákat. A Solar Impulse 2 a hetedik szakaszban napközben 8500 méter magasan száll majd az óceán fölött, éjjelre pedig ezer méter magasságba ereszkedik a gép. Borschberg a felszállásra készülve hangsúlyozta, hogy az ötnapos út számára egyúttal egy „belső utazás lesz\". Alig 20 perceket aludhat menet közben és jógázással próbálja frissen tartani magát.
A svájci gyártmányú napelemes repülőgép április 21-én érkezett a kelet-kínai Nankingbe. Az azóta eltelt időben a Solar Impulse 2 csapata - ahogy más állomásokon is - a napenergia hasznosításának fontosságáról tartott előadásokat és helyi napelemgyártókkal is találkozott. A gép útját Monacóból irányíró központ hétfőn délután jelentette be, hogy a megromlott időjárási feltételek és egyéb okok miatt este mégsem száll fel a repülő. A napelemes gép márciusban indult világkörüli útjára Abu Dzabiból és Omán, India, valamint Mianmar érintésével érkezett hat szakaszban Kínába. Az eddig teljesített útszakaszok egyike sem tartott tovább 20 óránál.