45 óra alatt 3265 kilométert repültek már – tette hozzá a napelemesrepülőgép-projekt kezdeményezője.
A kizárólag napenergiával hajtott repülőgép több mint 40 órás repülés után hétfőn landolt Japánban, a rossz időjárás akadályozta meg abban, hogy világ körüli útjának hetedik szakaszát teljesítse, és a kínai Nankingból a 8175 kilométerre fekvő Hawaiira repüljön.
A szervezők közölték: most arra várnak, hogy az időjárás javuljon és nekivághassanak a Csendes-óceánnak.
„Csak az időjárás akadályoz minket. Mindent megtettünk, ami lehetséges, és sikeresek voltunk. Az időjárást azonban nem tudjuk uralni” – hangoztatta a misszió monacói irányító központjából élő adásban közvetített sajtótájékoztatóján Piccard.
A meteorológusok szerint néhány napot várniuk kell a folytatásra. Nagojában a helyi hatóságok segítségével hangárt kell építeniük, hogy megvédjék különleges repülőgépüket a rossz időtől.
A Solar Impulse 2 márciusban indult 35 ezer kilométeres, többszakaszos világ körüli útjára Abu Dzabiból.
Több mint 40 órányi folyamatos repülés után hétfő hajnalban landolt a Japán középső részén fekvő város repülőterén. Általában a Nanking–Nagoja közötti 1700 kilométeres távolságot három óra alatt teszik meg a repülőgépek, de a napelemes gép csak mintegy óránkénti száz kilométeres sebességgel halad.
Ráadásul a gépet vezető André Borschbergnek hét órát várnia kellett arra, hogy leszállhasson a nagojai repülőtéren zárás után, hogy semmi ne zavarja a 72 méter szárnyfesztávolságú repülőt. Amikor elkezdett gépével süllyedni, napelemei még teljes töltöttséggel bírtak, mire Földet ért, már csak 74 százalékossal, ez mutatja, mennyivel több energiára van szükség a landoláshoz – magyarázták a pilóták.
Egy felhőzet kikerülése is extra energiát igényel, ám még fontosabb, hogy a repülőgép nem képes szélsőséges időjárási körülmények között repülni. Nem szereti az esőt, sem a turbulenciát – hangoztatta Claudia Durgnat, a projekt szóvivője.