Az Egyesült Királyságban nemrég hivatalosan is megkezdődött a februárban még csak prototípusként bemutatott sofőr nélküli elektromos autó tesztelése – írja a The Telegraph. A LUTZ Pathfinder nevet viselő jármű Dél-London, Bristol, Covenrty és Milton Keynes területén „száguldozik majd” maximális 25 kilométer/óra sebességével. Az eszeveszett tempót egyelőre sofőr diktálja, ugyanis a próbaidőszakban szakértők a szoftveres hibákat igyekeznek kiszűrni.
Mitől különleges az alacsony-szén dioxid kibocsátású városi szállító jármű?
Nagy-Britannia európai szinten élen jár a vezető nélküli közlekedés technológiájában. A LUTZ mellett például a londoni Heathrow repülőtéren már jó néhány éve használnak automatikus vezérléssel működő szállító rendszereket – olvasható a BBC-n. A kapszulára hasonlító járművek hat embert csomagjaikkal együtt kényelmesen elszállítanak a reptérhez közeli parkolóba vagy állomásra. Ráadásul az évek alatt gyűjtött adatok kimutatták, hogy erőforrásigényük tízszer kisebb, mint a hagyományos közúti vagy vasúti rendszereknek. Emellett az autók – amelyek a LUTZ-hoz hasonlóan 25 km/h maximális sebességgel haladhatnak – adott időn belül több személyt képesek elszállítani, mint a korábban alkalmazott buszok.
Az Egyesült Királyság célzottan fejleszti az iparágat. A most még tesztfázisban lévő LUTZ Pathfinder-projektre eddig 19 millió fontot költöttek. A jelenlegi tervek szerint 2030-ra olyan biztonságosak lesznek a taxik, hogy a hagyományos közlekedés alternatívájaként szolgálnak majd, lehetővé téve az utazás közbeni munkát, pihenést és kikapcsolódást.
Az ország célja, hogy vezető szerepet töltsön be a városi közlekedést szolgáló, vezető nélküli szállítási rendszerek területén. Ennek meg is teremti az anyagi hátterét, több száz millió fontot fordít a fejlesztésekre. Ezek alapján nem véletlen, hogy a G20-országok közül az Egyesült Királyságban a legnagyobb a részesedése az it-szektornak. Ráadásul a brit Tech City nevet viselő technológia klaszter [önálló cégek együttműködése, melyek ugyanabban az ágazatban dolgoznak, és területileg közel állnak egymáshoz – a szerk.] adatai szerint az szigetország területén a munkaképes emberek 7,5 százaléka dolgozik a digitális iparban. David Cameron egyik tanácsadója, Joanna Shields – aki olyan cégeknél dolgozott mint a Google és a Facebook – korábban arról beszélt, hogy az Egyesült Királyság többet költ az e-kereskedelemre, mint bármely európai ország.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!