Budapest is beállhat az okosvárosok sorába?

Képzelje el: milyen lenne, ha a forgalomhoz igazítanák a közvilágítást?

MNO
2015. 10. 26. 11:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A lámpaoszlopokra szerelt érzékelők dobozait az aktuális utcai körülményektől függően – forgalom, kereszteződés – szerelhetik fel, a vezeték nélküli kommunikációnak köszönhetően akár 500 méterenként. Az érzékelők egyszerre mérik a forgalmat – beleértve az autókat, tehergépjárműveket, buszokat, kerékpárosokat és gyalogosokat –, a levegő szennyezettségét, valamint a zajterhelést.

Az oszlopokon elhelyezett mérődobozok egymással kommunikálnak, majd az adatokat továbbítják a felhőalapú központba, ahol ezek kiértékelése alapján akár azonnal beavatkozhatnak, felerősítik vagy csillapítják az utcai lámpák fényerejét. Az összegyűjtött információk ezen túlmenően arra is alkalmasak, hogy felmérjék: egy-egy út lezárása milyen extra terhelést ró a környékre, így a közlekedésfejlesztési koncepciók kidolgozásában, illetve a forgalomszervezést érintő fejlesztések tervezésében is nagy segítséget nyújthatnak – mondta Lengyel László projektvezető a Népszabadságnak, a BME Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszékének (AUT) docense.

A szenzorokat jövő áprilisban szerelik fel a Fehérvári út lámpaoszlopaira a Móricz Zsigmond körtéről kifelé. A rendszer hardver- és szoftverkomponenseit folyamatosan fejlesztik, működésüket értékelik és fejlesztik. A tesztüzem 2017 májusában ér véget.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.