Míg a napokban nálunk arról szóltak a hírek, hogy a 3-as metróval komoly gondok vannak, addig Londonban egyedülálló tesztidőszakot zártak le. A metropolisz metrótársaságánál dolgozó szakemberek a városi metróhálózat Viktória vonalának Cloudesley Road alállomására egy visszafordító (inverter) rendszert telepítettek – olvasható London városának közösségi közlekedéssel foglalkozó oldalán. A mérnökök az öthetes tesztidőszak alatt a működés hatékonyságát vizsgálták, és azt, hogy mekkora fékezésből keletkező energiát képes előállítani a rendszer.
Az eredmények igencsak biztatóak: az új zöld technológia 5 százalékkal csökkentené a város éves áramszámláját, ami összesen hatmillió fontot jelent. Ezt az összeget – a városi közlekedési társaság közlése alapján – a metróvonalak korszerűsítésére fordítanák. A visszanyert energia nagysága is jelentős: egy nap alatt 1 gigawattnyi áram termelődik, amely 104 háztartás éves felhasználásával egyenlő. Emellett pedig a begyűjtött és újrafelhasznált elektromos áram egy-egy nagyobb állomás akár két napi szükségletét is fedezi.
A tesztek egyértelműen megmutatták, hogyan lehet a vonatokból származó energiát az állomások ellátásra visszafordítani, ezzel pedig a metróhálózat még környezetbarátabb és költséghatékonyabb lesz. Nyilvánvaló, hogy hatalmas lehetőségek vannak a föld alatti rendszerben, ráadásul jelentősen csökkenthető az áramszámla amellett, hogy energiát is meg lehet takarítani – nyilatkozta Matthew Pencharz, London környezetért és energiaügyért felelős polgármester-helyettese. De a helyi kormányzat szerint ez csak egyike azoknak az újításoknak, amik a közösségi vonatozást még vonzóbbá és környezetbarátabbá teszik.
A londoni metrón, amelynek teljes hossza több mint 400 kilométer, évente 1,2 milliárdszor utaznak összesen. Van olyan állomás, ahol tizenkét hónap alatt közel 90 millió ember fordul meg.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!