A találmány egyfajta világító pigmentet tartalmazó keverék, ami akár tizenkét órán keresztül is képes világítani. Ráadásul csekély fény mellett fel is töltődik – mesélte Farkas Tibor ötletgazda az Indexnek.
A fejlesztő agyából az ötlet akkor pattant ki, amikor egyszer külterületen biciklizve a sötétben elnézett egy kanyart, és elesett. Miután több teszt után összeállt az úttestre felvitt anyag tökéletes kombinációja, 2011-ben Living Road Világító Útburkolati jel néven le is védette. Az ötletre tíz év oltalmi időt kapott – ennyi ideig csak Farkas kereskedhet a technológiájával.
A hóban, fagyban, sárban tesztelt újítást az alkotó cége önköltségen vitte fel az egy kilométeres egri szakaszra. Mint a portálnak elmondta, „muszáj volt lépnie, máskülönben nem lesz híre” a technológiának. Hozzátette, hogy a főutakon ezt a megoldást nem érdemes használni, mert autók fényszóróival nem tud konkurálni. De a bicikliutakon kívül más kivilágítatlan területeken is hasznos lehet.
A hollandiai Brabant városban tavaly adták át azt a világító felületű kerékpárutat, amely teljes mértékben megújuló energiát használ. A holland Daan Roosegaarde designer Van Gogh Csillagos éj című festménye alapján alakította ki a világítást. A kerékpárutat napenergiával működő izzókkal tették éjszaka is láthatóvá, járhatóvá.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!