A filmtörténet egyik legemlékezetesebb üldözési jelenete: a kifutójából kiszabadult Tyrannosaurus rex egy gyorsvonat sebességével rohan a terepjáró után, amelyben a Jeff Goldblum alakította főszereplő és társai kétségbeesve menekülnek a valaha élt legnagyobb szárazföldi ragadozó elől. A dinoszaurusz egy ideig képes felvenni a versenyt a talán hetven-nyolcvan kilométeres óránkénti sebességgel hajtó dzsippel. A sofőr rettegve néz bele a visszapillantó tükörbe, amelyben, miközben a T-rex kitátott szája látszik, ott olvasható a szokásos felirat: „A tükörben látható objektumok közelebb vannak, mint amilyennek tűnnek.”
A jelenet a Steven Spielberg által rendezett első Jurassic Park-filmben szerepelt. A film nemcsak a laikusokra gyakorolt maradandó hatást (azóta is divatban tartva a dinoszauruszokat), de a paleontológiai szakmára is. Az őslénykutatók is vágynak a népszerűségre, és kutatásaik finanszírozása is könnyebb, ha a közember számára is ismerős témákkal foglalkoznak. Ezért a Tyrannosaurus nemcsak a kalandfilmek legnagyobb dinósztárja lett, de tudományos vizsgálatok is szívesen foglalkoznak vele. Minthogy pedig a T-rexet legtöbbünk a féktelen gyilkolással azonosítja, a legnépszerűbb téma vele kapcsolatban a mód, ahogyan vadászott. A múltban több kutatás eredménye is napvilágot látott, amelyek egymásra licitálva tulajdonítottak a Tyrannosaurusnak egyre nagyobb sebességet, egészen az óránkénti 72 kilométerig.
Erre most a Manchesteri Egyetem őslénykutatói, William Sellers professzornak, az ottani állatszimulációs laboratórium munkatársának a vezetésével, azt állítják, hogy
a Tyrannosaurus nem is tudott futni, mert a könnyed sétánál gyorsabb járás olyannyira megerőltette volna lábait, hogy azok a dinó saját súlya alatt összeroskadtak volna. Ők a T-rex elméleti legnagyobb sebességét 19 kilométer per órára teszik.
A PeerJ szaklapban közölt tanulmányban a rendelkezésre álló csontleletek alapján modellezték a T-rex járásmódját. Kétféle biomechanikai szimulációs technikát vetettek be, ezeket és a csontok számított teherbírását betáplálták a számítógépbe, és az így létrehozott háromdimenziós őshüllőt futtatták a virtuális térben. Az eredményeik meglehetősen lehangolók – már ha szeretünk hinni abban, hogy a sci-fik nem sokban térnek el a valóságtól.