A tájékoztatás szerint a pályamódosítás zökkenőmentesen, az űrhajó saját irányváltó hajtóműveivel történt, az űrhajó pályamagassága így a minimális 420,8 kilométer és a maximális 440,8 kilométer közötti sávban van. A Szojuz TMA-12M űrhajó közép-európai idő szerint várhatóan pénteken éjfél után 58 perccel csatlakozik a Nemzetközi Űrállomáshoz (ISS).
Közben folytatja a vizsgálatot az a bizottság, amelynek tisztáznia kell, hogy előző nap mi okozta a zavart az űrhajó iránymeghatározó rendszerében. Az egyelőre tisztázatlan hiba miatt nem tudták időben a kazahsztáni Bajkonurból szerda hajnalban felbocsátott űrhajó pozícióját az űrállomás pályájához igazítani, ezért a rövidített, hatórás dokkolási program helyett a régi szerint végzik el a műveletet: a felbocsátás után két nappal történik a csatlakozás az ISS-hez.
2013-ig az orosz űrhajók rendszerint a kétnapos program szerint csatlakoztak az ISS-hez. A szerdai lett volna az ötödik alkalom, amikor a „gyorsított”, hatórás üzemmódban érik el az űrállomást. Vitalij Lopota, az RKK Energia orosz állami rakétagyártó vállalat vezetője az Interfax hírügynökségnek azt mondta, hogy feltehetően az űrhajó számítógépes rendszerében történt meghibásodás, de más lehetséges okokat sem zárnak ki.
A Szojuz űrhajó két orosz és egy amerikai űrhajóssal a fedélzetén helyi idő szerint szerda hajnalban (kedd este 22 óra 17 perckor) indult el a kazahsztáni Bajkonurból, és hat órával később össze kellett volna kapcsolódnia az ISS-szel. A legénység a tervek szerint 170 napot tölt a Nemzetközi Űrállomáson, ahol tudományos kísérletek százait végzi el Oroszország és az Egyesült Államok számára.