Áprilisban „rosszul” szavaztunk, és ennek csak egyetlen oka lehet: maradt még Magyarországon néhány olyan sajtótermék, amely nem fojtotta bele a szót a népbe, és nem terjesztett álhíreket a nemzetileg elkötelezett politikusokról.
Ahelyett, hogy tették volna a dolgukat, és megbuktatták volna az Orbán-kormányt, csak a tényeket közölték le oldalaikon.
De lám, az amerikai kormány megtalálta számunkra is a megoldást, jön az Internews nevű médiaszolgáltató, amely tudja a dolgát, és megmutatja majd a magyar kollégáknak is, hogy miként kell megbuktatni egy konzervatív kormányt, ahogy ez az amerikai sajtónak sikerült a két évvel ezelőtti elnökválasztás során.
Az Internews média már javában keresi a munkatársakat magyarországi irodájába, csak az egyik ismert közösségi oldalon harmincöt jelentkezőt látni a hirdetésükre.
Egyik szakmai célkitűzésük a hamis hírek és a félretájékoztatás elleni kampány, ami alatt (a szponzoraikból ítélve) valószínűleg a konzervatív és nemzeti profilú médiát értik en bloc.
Támogatóik között ugyanis megtalálhatók olyanok, mint a Nyílt Társadalom Alapítványok, a Rockefeller Alapítvány vagy a hazánk demokráciájáért különösen aggódó Freedom House, amelyet az amerikai külügyminisztérium pénzel.
Először is azt hiszem, hogy azok az újságíró kollégák rúgtak öngólt, akik minden egyes brüsszeli tényfeltáró razzia során elcsukló hangon panaszkodtak látogatóiknak arról, hogy itt végképp nincs sajtószabadság, rajtuk kívül persze, mert az új sajtócsoda épp tőlük fogja elsősorban elszívni az olvasókat.
Még a bel- vagy külföldi milliárdosok táplálta hazai publikációk sem fognak tudni versenyezni egy olyan sajtótermékkel, amelynek támogatói listáját összegezve a világ GDP-jének egy jelentős hányadát tudnánk összehozni.