Hullámvasúton

Sokáig nem gondoltam volna, hogy egyszer majd a föld alatt mondok beszédet, és annyi ember előtt, mint egy Fradi-meccs után – elmélkedett Tarlós István.

Magyar Nemzet
2012. 07. 11. 22:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormánypárti főpolgármester valószínűleg arra sem gondolt sokáig, hogy mivel is jár, ha egyszer majd abba a székbe ül, amelyet balliberális elődje két évtizedig „kibérelt” magának. Két éve még csak sejthette, mi is vár rá a városházán, ám úgy látszik: 2010 októberében a vidámparkból ide költözött a hullámvasút. Budapest súlyos anyagi helyzetben van már évtizedek óta, csakhogy az előző MSZP–SZDSZ-es városvezetés ezt a tényt túlontúl sokáig leplezte. Százmilliárdos adóssággal, a maga szempontjából sikerrel, a budapestiekre nézve katasztrófával.

A volt szabad demokrata főpolgármester, Demszky Gábor a Medgyessy–Gyurcsány-kormányok idején önleleplező módon utalt is az EU-pénzek mindenáron való megszerzésére: „most kell üstökön ragadnunk a szerencsét.” Miközben a fővárost körülölelő Pest megyében és az ország keleti felében többnyire szocialista kiskirályok által megálmodott kilátók épültek sík terepen, netán kutyaszalonok épültek uniós forrásokból, addig a ma is bizonytalan 4-es metróra Budapesten százmilliárdokat költöttek el évtizedekre előre. A közműcégekre kötött pénzszivattyúktól kezdve a kiszervezett gyógyfürdőkön, az üresen tátongó CET üvegbálnán át a vidámparkig naphosszat lehetne sorolni a rémtörténeteket.

Egyszer lent, egyszer fent, és ez már szinte naponta változik. Nemrég volt egy pont, amikor Tarlós István kimondta: a város súlyos helyzetéhez, az eltékozolt milliárdokhoz, az elfuserált beruházásokhoz, a füstölő tömegközlekedési járművekhez, perek ezreihez, ügyek százaihoz, büntetőeljárások tucatjaihoz Demszky Gábornak is van némi köze. Készült fehér könyv, zöld könyv, feljelentés, de ha a kormánypárti városvezetés a felelősség kérdését már az elején a napnál is világosabbá teszi, könnyebb a dolga. Ha nagyobb a kontraszt, a sikerek is jobban eladhatók. Mert ne tagadjuk, siker, hogy visszaszerezték az elprivatizált Fővárosi Vízműveket, a csepeli szennyvíztisztítót, húsz év után mára átláthatóan és világosan működnek a fővárosi közszolgáltatók. Siker, hogy ma már nem csak a balliberális oldalhoz kötődő emberek kaphatnak díszpolgári címet, nemzeti elkötelezettségű, a magyarságért sokat tett emberekről is elnevezhetnek köztereket, közülük többeknek még szobrot is állítanak.

A főpolgármester a Fidesz–KDNP-korszak legnagyobb sikerének tartja, hogy a „sírból hozták vissza” a metrókocsik ügyét. Legfőbb célja, a BKV ügye rendezésének helyzete legföljebb ahhoz hasonlítható, mint amikor a hullámvasút szerelvénye áramszünet miatt rendre megáll. Nemegyszer jelentették már be, hogy végleg rendezték a tömegközlekedés finanszírozását. Csakhogy az elektromos kapcsolóban valami mindig rövidzárlatot okoz: hol az egyik, hol a másik gazdasági kérdésekkel foglalkozó minisztérium, hol a kerületi és az agglomerációs polgármesterek érintik egymáshoz a drótokat. Kormánypárti politikusok feszülnek kormánypártiaknak: egyikük dugódíjjal mentené a BKV-t, a főváros belemegy az előkészítetlen kivetésbe, a parlamenti jobboldali többség pedig – mintha magától értetődő lenne – leszavazza azt. Most keresik az újabb forrást. Eközben az alkalmatlanságukat egyenletesen bizonyító ellenzéki megmondóemberek, a balliberális médiumok unos-untalan Tarlóson kérik számon a dugódíjat, amelyet Demszky szerződésben vállalt Brüsszelnek. Még azt is megkérdezik, hogy miért nem megy már a 4-es metró.

A hullámvasút kiegyenesítéséhez nem kell sok. Elég hozzá az érthető tett és a világos beszéd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.