Jogállamban megbüntetik azokat a rendőröket, akik ok nélkül, indokolatlanul alkalmaznak erőszakot a civil lakossággal szemben, akik visszaélnek a jogszabályok nyújtottat védettségükkel, akik jogalap nélkül, törvénytelen módon, törvénytelen eszközöket használva lépnek fel békés állampolgárok, de akár potenciális bűnelkövetők ellen. S megbüntetik azokat a vezetőket is, akik nem gondoskodnak beosztottjaik biztonságáról, jogellenes tettekre utasítják őket. A Központi Nyomozó Főügyészség debreceni regionális osztálya vádiratot nyújtott be a Fővárosi Törvényszék Katonai Tanácsának Bene László volt országos, Gergényi Péter volt fővárosi főkapitányok és tizenkét társuk ellen, elöljárói gondoskodás, illetve elöljárói intézkedés elmulasztása, továbbá más bűncselekmények elkövetésének vádjával. Az ügyészség felfüggesztett börtönbüntetést kér Benére, Gergényire és Dobozi Józsefre, a Rendészeti Biztonsági Szolgálat egykori vezetőjére.
Ha két eltérő szemléletű, de mégiscsak demokratikusan választott kormány idején ugyanazt a rendőri cselekményt homlokegyenest ellentétesen ítélik meg, akkor az egyik kormány nem jogállami keretek között ténykedik, magyarán: vagy 2006-ban nem volt jogállam Magyarország, vagy most nem az.
A magunk mögött hagyott három évben az ellenzéki propaganda folyamatosan azt sulykolta, hogy a Fidesz, a kormány az új alkotmányt szétverte, megsemmisítette a jogállamot, az ügyészség, a bíróságok, de még az alkotmánybíróság is fideszes, KDNP-s befolyás alatt dönt és ítélkezik, tehát jogállamiságról 2010 óta szó sincs, a mostani, rendőri vezetők elleni per is koncepciós eljárás lesz, napi, politikai elvárásokhoz igazítva.
Feltéve, de nem megengedve, hogy az ellenzéknek igaza van, vizsgáljuk meg a rendőrök és a rendőri vezetők 2006. őszi, kifogástalanul jogállaminak mondott megnyilvánulásait.
A rendőrségnek feladata volt (lett volna) a tévészékház megvédése az illetéktelen behatolókkal szemben. Jogállamban az erőszakos cselekményeket elkövető ostromlókat is elítélik, de nemcsak őket, hanem azokat a rendőri vezetőket is, akik megtámadott beosztottjaikat magukra hagyják, nem küldenek számukra erősítést, felmentő erőket. Nehéz jogállami eljárásnak minősíteni, hogy a tévészékház ostroma után hiába álltak rendelkezésre videofelvételek, hazudozó rendőrök, nyilvánvalóan hamis tanúvallomásai nyomán ítéltek el teljesen ártatlan tüntetőket. Nehéz jogállami eljárásnak minősíteni, hogy a tüntetések idején a rendőrök találomra szedtek össze fiatalokat az utcán, kegyetlenül megalázták és megkínozták, majd légből kapott vádakkal futószalagon küldték bíróságra őket, ahol gyorsított eljárással ítélkeztek fölöttük. Nehéz jogállami eljárásnak nevezni, hogy azonosító nélküli, tehát nem számon kérhető rendőrök meg nem engedett eszközöket is használva vakítottak meg, más, maradandó sérülést okozva vertek véresre, gyötörtek eszméletlenre ártatlan embereket. Nehéz jogállami eljárásnak nevezni, hogy a nemzeti ünnepen megemlékező békés tömeget lovasrohammal tiporták le. Az ellenzék szerint akik ezeket a parancsokat kiadták, ezeket a hatósági megnyilvánulásokat ösztönözték, támogatták a jogállamot, építették, erősítették, tették élhetőbbé.
A jogállamiság sokat kibír.
Ugró Miklós